Tuesday, June 11, 2024

PELABUHAN LAUT KERRY SIAM MENGOPTIMUMKAN OPERASI DAN MENGURANGKAN PELEPASAN KARBON

 —Pelabuhan volum tertinggi Thailand mencapai peningkatan dua digit dengan menggunakan teknologi—

BANGKOK, 10 Jun (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) --
 Kerry Siam Seaport Limited (“KSSP”), sebuah pelabuhan laut dalam pelbagai guna di Laem Chabang, Thailand, hari ini mengumumkan penambahbaikan operasi penanda aras dicapai melalui program pengoptimuman yang dijalankan dengan kerjasama Kaleris , pembekal terkemuka bagi penyelesaian teknologi rantaian bekalan termasuk Sistem Operasi Terminal Navis. Program itu mengoptimumkan Sistem Operasi Terminal Navis N4 untuk mengurangkan jarak pemanduan trak sebanyak 20 peratus dan pengendalian semula kontena sebanyak 10 peratus, yang meningkatkan produktiviti dan mengurangkan pelepasan karbon dengan ketara.

KSSP adalah sebahagian daripada Kerry Logistics Network, sebuah syarikat logistik pihak ketiga global yang beribu pejabat di Hong Kong, dengan portfolio perniagaan yang sangat kepelbagaian dan liputan yang meluas di seluruh Asia. Kerry Logistics Network menawarkan rangkaian luas penyelesaian rantaian bekalan, termasuk logistik bersepadu, penghantaran barang antarabangsa untuk udara, lautan, jalan raya, kereta api dan pelbagai mod, serta e-dagang untuk logistik projek industri dan pelaburan infrastruktur.

Memandangkan volum tahunan KSSP semakin meningkat dan melebihi satu juta TEU, terminal itu secara proaktif melancarkan program pengoptimuman untuk memastikan operasinya meningkat dengan cara yang paling cekap, mampan dan kos efektif. KSSP melibatkan Kaleris Optimization Services, sebuah pasukan perunding pakar yang pakar dalam amalan terbaik operasi yang meningkatkan produktiviti dan kecekapan di pelabuhan dan terminal kontena marin. Pasukan Kaleris Optimization Services bekerja rapat dengan KSSP untuk mengenal pasti peluang penambahbaikan dalam strategi lapangan, operasi trak terminal dan perancangan kapal. Selain itu, KSSP melaksanakan modul perisian perancangan dan pengoptimuman lanjutan dalam Navis N4 termasuk Quay Commander, Berth Window Manager, Expert Decking, Prime Route dan Autostow.

KSSP mengalami nilai yang signifikan daripada program pengoptimuman, yang merangkumi:

  • Mengurangkan jarak pemanduan tanpa beban trak terminal sebanyak 20 peratus, mewujudkan penjimatan bahan api yang berkaitan sebanyak 190,000 liter setahun.
  • Mengurangkan pengendalian semula kontena sebanyak 10% dan peristiwa kegagalan ke dek kepada hampir sifar.
  • Meningkatkan produktiviti kren dermaga sebanyak satu mata, menyediakan perkhidmatan yang dipercepatkan untuk pelanggan.
  • Melengkapkan perancang halaman dengan alatan untuk menguruskan halaman dengan lebih strategik.
  • Peningkatan kerjasama dengan penyelaras simpanan talian perkapalan, menambah baik rancangan kerja kapal dan kren.
  • Mengurangkan masa inap pengangkutan jarak pendek, mewujudkan pengalaman yang lebih baik untuk komuniti trak KSSP.
“Kaleris Optimization Services menjana ROI penting untuk kami, menjadikannya berbaloi dengan pelaburan,” kata Sirirat Srerattanamongkon, Pengarah KSSP. “Kaleris menyampaikan pengetahuan operasi yang tiada tandingannya di samping pendekatan khusus yang mempertimbangkan keunikan operasi terminal kami sambil turut berkongsi amalan terbaik industri. Program pengoptimuman menambah baik cara kerja dan memberikan hasil yang ketara.”

"Kami menghargai peluang untuk bekerjasama dengan KSSP dan membantu mereka mengoptimumkan operasi terminal," kata Molly Harrison, COO di Kaleris. “Dengan menyesuaikan pengetahuan kami tentang amalan terbaik operasi global agar sejajar dengan keperluan tempatan, kami merangka penyelesaian kreatif untuk menangani cabaran tersendiri KSSP dan meningkatkan produktiviti. KSSP berada pada kedudukan yang baik untuk terus memberikan perkhidmatan terbaik kepada pelanggannya.”

“Kerjasama kami dengan KSSP merupakan contoh perkongsian yang ideal,” kata Alvin Thottukadavil, Pengarah Senior Optimization Services. "Bersama-sama, kami telah membangunkan cara untuk menangani penggunaan halaman yang tersangat tinggi dan berjaya menangani jarak pemanduan atas purata dari halaman ke dermaga."

Perihal Kaleris
Kaleris ialah pembekal pelaksanaan rantaian bekalan berasaskan awan dan penyelesaian teknologi keterlihatan yang terkemuka. Kebanyakan jenama terbesar di dunia bergantung pada Kaleris untuk menyediakan teknologi kritikal misi untuk operasi terminal, pengurusan halaman, pengurusan pengangkutan, penyelenggaraan dan operasi pembaikan serta penyelesaian kapal dan pengangkut laut. Dengan menyatukan aset perisian pelaksanaan rantaian bekalan merentas nod dan mod utama, kami menangani titik gelap dan jurang data yang menyebabkan geseran dan ketidakcekapan dalam rantaian bekalan global. Untuk maklumat lanjut, kunjungi www.kaleris.com.

Foto yang dilampirkan bersama pengumuman ini tersedia di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/7151ef4e-3175-4f47-bb5e-38a3eeef467f

Kenalan media

Kaleris: Suzy Swindle, suzy.swindle@kaleris.com
KSSP: th.kssp.sales@kerrylogistics.com

Sumber: Kaleris

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment

KAKAKU.COM: PELANCARAN PERKHIDMATAN TEMPAHAN RESTORAN TERBESAR DI JEPUN UNTUK PELAWAT LUAR NEGARA

Aliran Tempahan (Grafik: Business Wire) Tempahan dalam talian di lebih 35,000* 1  restoran tersedia dalam bahasa Inggeris, bahasa Cina (Dipe...