Wednesday, June 5, 2024

NIPPON EXPRESS MEMPEROLEH PENSIJILAN "HALAL" UNTUK PUSAT LOGISTIK FUKUOKA CHUO

TOKYO, 4 Jun, 2024 /Kyodo JBN/ --

- Menghantar Daging Wagyu dan Produk Makanan Jepun yang Lain di dalam Permintaan yang Semakin Meningkat di Seluruh Dunia –
 
Nippon Express Co., Ltd. (kemudian dari ini "Nippon Express"), sebuah syarikat kumpulan bagi NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC., baru sahaja memperoleh pensijilan logistik "halal" (disahkan sebagai dibenarkan di bawah undang-undang Islam) daripada Persatuan Halal Nippon Asia bagi Pusat Logistik Fukuoka Chuo untuk Cawangan Perkhidmatan Udara Fukuoka mereka, berkuat kuasa pada 30 April.
 
Logo: https://kyodonewsprwire.jp/img/202405271306-O3-91B5HXWA
 
Foto
Pandangan luaran bagi Pusat Logistik Fukuoka Chuo:  
https://cdn.kyodonewsprwire.jp/prwfile/release/
M103866/202405271306/_prw_PI1fl_n6f7j6Xx.jpg

 
Ahli-ahli projek dan pensijilan:
https://cdn.kyodonewsprwire.jp/prwfile/release/
M103866/202405271306/_prw_PI2fl_KfsJyK2E.jpg

 
- Latar belakang kepada pensijilan
Kyushu, sebagai sebuah wilayah pengeluar daging lembu, merupakan sebuah pengeksport utama bagi daging lembu Wagyu ke Amerika Syarikat, Hong Kong dan ke tempat lain. Eksport daging lembu dari Kyushu telah meningkat dari tahun ke tahun, dan permintaan semakin meningkat di Emiriah Arab Bersatu dan di kalangan penduduk Islam yang besar di Asia Tenggara. Permintaan untuk daging lembu halal Jepun dijangka terus meningkat dengan penubuhan sebuah "Platform Sokongan Eksport" di Malaysia pada Mei oleh Kementerian Pertanian, Perhutanan dan Perikanan Jepun.
 
Cawangan Perkhidmatan Udara Fukuoka telah menyiapkan pembinaan Pusat Logistik Fukuoka Chuo pada Julai 2019, dan sehingga kini telah mengendalikan sejumlah besar produk makanan segar yang dieksport dari seluruh Kyushu. Cawangan itu kini telah memperoleh pensijilan logistik halal untuk memenuhi keperluan pelanggan yang terlibat di dalam eksport produk halal yang semakin mendapat permintaan dengan memanfaatkan pengetahuan yang diusahakan selama ini. 
 
Dengan populariti yang semakin meningkat bagi produk makanan Jepun di kalangan masyarakat dari pelbagai latar belakang budaya di seluruh dunia, Kumpulan NX adalah komited untuk mengembangkan lagi rangkaian perkhidmatan logistik halal mereka untuk menyokong rantaian bekalan pelanggan dan terus menawarkan keselamatan dan kebolehpercayaan kepada pengguna di seluruh dunia.
 
- Profil bagi lokasi perniagaan
Nama: Pusat Logistik Fukuoka Chuo, Cawangan Perkhidmatan Udara Fukuoka, Nippon Express Co., Ltd.
Alamat: Enokida 2-9-48, Hakata-ku, Fukuoka, Wilayah Fukuoka
Keluasan gudang: 2,279.23 m2
 
 
Maklumat mengenai Kumpulan NX:
https://kyodonewsprwire.jp/attach/202405271306-O1-D2PJN2Lx.pdf
 
Laman web rasmi Kumpulan NX: https://www.nipponexpress.com/
 
Akaun LinkedIn rasmi Kumpulan NX:
https://www.linkedin.com/company/nippon-express-group/
 
 
Sumber: NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC.  

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=18214

No comments:

Post a Comment

KAKAKU.COM: PELANCARAN PERKHIDMATAN TEMPAHAN RESTORAN TERBESAR DI JEPUN UNTUK PELAWAT LUAR NEGARA

Aliran Tempahan (Grafik: Business Wire) Tempahan dalam talian di lebih 35,000* 1  restoran tersedia dalam bahasa Inggeris, bahasa Cina (Dipe...