Thursday, June 27, 2024

KAKAKU.COM: PELANCARAN PERKHIDMATAN TEMPAHAN RESTORAN TERBESAR DI JEPUN UNTUK PELAWAT LUAR NEGARA




Table

Aliran Tempahan (Grafik: Business Wire)



Tempahan dalam talian di lebih 35,000*restoran tersedia dalam bahasa Inggeris, bahasa Cina (Dipermudah dan Tradisional) dan bahasa Korea


TOKYO, 27 Jun (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Tabelog*2, salah satu tapak carian dan tempahan restoran terbesar di Jepun, telah melancarkan perkhidmatan tempahan dalam talian untuk pelawat ke Jepun, yang menyokong bahasa Inggeris, bahasa Cina (Dipermudah & Tradisional) dan bahasa Korea. Dengan tempahan tersedia di lebih 35,000 restoran, ia merupakan perkhidmatan terbesar daripada jenisnya di Jepun.

*1Setakat 26 Jun 2024, berdasarkan penyelidikan dalaman. Perkhidmatan tempahan restoran terbesar (tempahan segera) untuk pelawat ke Jepun
*2Tabelog dikendalikan oleh Kakaku.com, Inc. salah satu syarikat Internet terkemuka di Jepun.

Perkhidmatan tempahan dalam talian Tabelog untuk pelawat luar negara
Bagi menawarkan cara yang lebih mudah untuk mencari dan menempah restoran untuk pelawat ke Jepun yang semakin bertambah, kami telah melancarkan perkhidmatan tempahan restoran dalam talian yang tempahannya boleh dibuat dalam bahasa Inggeris, bahasa Cina (Tradisional dan Dipermudah) dan bahasa Korea.

*Menurut Organisasi Pelancongan Kebangsaan Jepun, bilangan pelawat ke Jepun dijangkakan melebihi 3 juta dalam bulan Mei 2024 (sehingga 60% daripada tahun sebelumnya).

Ciri perkhidmatan Tabelog adalah seperti berikut:
  • Mencari restoran di Jepun dengan menyatakan lokasi, masakan, bajet serta tarikh dan masa anda mahu membuat tempahan.
  • Memilih restoran berdasarkan maklumat terperinci mengenai restoran, termasuk menu, foto dan ulasan yang disiarkan oleh pengguna Jepun.
  • Menyemak ketersediaan tempahan menggunakan fungsi kalendar dan membuat tempahan dalam talian secara langsung di Tabelog.
    *Tempahan dalam talian pada masa ini hanya tersedia untuk menu set dan memerlukan pendaftaran kad kredit. Selain itu, terdapat yuran penggunaan sistem sebanyak 440 yen (termasuk cukai) setiap orang setiap tempahan.
“Jepun pada masa ini merupakan destinasi pilihan untuk pengembara dari seluruh dunia, dan kebanyakan mereka mahu merasai budaya makanan Jepun. Walau bagaimanapun, masih terdapat kekurangan restoran yang dilengkapi untuk berkomunikasi dengan pelawat luar negara dan mengambil tempahan daripada mereka yang menyebabkan berlakunya situasi hanya sebilangan kecil restoran yang terkenal menarik perhatian pelawat ke Jepun,” kata Taku Kounoike, Ketua Tabelog. “Sebagai media masakan Jepun, kami mahu menyokong pengembara dalam merasai daya tarikan Jepun yang lebih mendalam, dengan mempamerkan pelbagai restoran yang cemerlang di seluruh negara dan dengan memberikan perkhidmatan yang membolehkan pengguna membuat tempahan dalam talian. Kami dengan ikhlas berharap bahawa pengalaman kembara anda di Jepun akan menjadi lebih memuaskan daripada sebelum ini.”

Pautan kepada versi bahasa yang berbeza untuk Tabelog:
- Bahasa Inggeris: https://tabelog.com/en/
- Bahasa Cina Dipermudah: https://tabelog.com/cn/
- Bahasa Cina Tradisional: https://tabelog.com/tw/
- Bahasa Korea: https://tabelog.com/kr/

*Pengubahsuaian dan penambahbaikan berterusan kepada tapak boleh menyebabkan perubahan kepada antara muka dan prestasi pengguna.

Mengenai Tabelog

Tabelog menyediakan maklumat tentang hampir semua restoran di Jepun, dan pengguna boleh memilih restoran yang memenuhi pilihan khusus mereka, berdasarkan maklumat yang diberikan oleh restoran itu sendiri, serta ulasan dan foto yang disiarkan oleh pengguna. Perkhidmatan menerima markah tinggi daripada pengguna kerana menawarkan maklumat yang menyeluruh mengenai restoran dan antara muka pengguna yang sangat mudah. Setakat Mac 2024, ia telah menjadi salah satu perkhidmatan carian dan tempahan restoran terbesar di Jepun, dengan kira-kira 93.5 juta pengguna setiap bulan.

Mengenai Kakaku.com, Inc. (https://corporate.kakaku.com/?lang=en)

Ditubuhkan pada tahun 1997, Kakaku.com, Inc. (TOKYO:2371) ialah syarikat internet Jepun yang mengendalikan pelbagai perkhidmatan web, termasuk membeli tapak sokongan "Kakaku.com", perkhidmatan carian dan tempahan restoran "Tabelog” dan perkhidmatan carian kerja yang menyeluruh "Kyujin Box". Pada bulan April 2024, syarikat ini telah melancarkan "Jobcube", tapak carian yang menyeluruh untuk pencari kerja, di Amerika Syarikat.
Gambaran Keseluruhan Perkhidmatan: https://corporate.kakaku.com/company/service/?lang=en

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/54086779/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Hubungi

Kakaku.com, Inc.
Pegawai Perhubungan Awam dan Perhubungan Pelabur
pr@kakaku.com
 
Sumber: Kakaku.com, Inc.

No comments:

Post a Comment

KAKAKU.COM: PELANCARAN PERKHIDMATAN TEMPAHAN RESTORAN TERBESAR DI JEPUN UNTUK PELAWAT LUAR NEGARA

Aliran Tempahan (Grafik: Business Wire) Tempahan dalam talian di lebih 35,000* 1  restoran tersedia dalam bahasa Inggeris, bahasa Cina (Dipe...