Wednesday, June 19, 2024

NIQ DAN WORLD DATA LAB MEMPERKENALKAN LAPORAN "SPEND Z".


Laporan menyeluruh baharu mengenai trend perbelanjaan Generasi Z, dijangka menjadi generasi terbesar – dan terkaya – dalam sejarah

“Spend Z” mengenal pasti trend pembelian pasaran Gen Z, mencecah $12T menjelang tahun 2030

Sentimen ESG yang kukuh diamalkan dengan 77% Gen Z mengatakan mereka tidak akan membeli dari negara yang mempunyai standard alam sekitar yang lemah, mengenal pasti corak perbelanjaan generasi akan datang


CHICAGO, 19 Jun (Bernama-BUSINESS WIRE) -- NielsenIQ (“NIQ”) bekerjasama dengan World Data Lab ( WDL) untuk mengeluarkan laporan perbelanjaan generasi secara menyeluruh yang pertama seumpamanya dan memberikan tumpuan semata-mata kepada Gen Z. Penyelidikan dan analisis yang dibentangkan dalam laporan “Spend Z” mengetengahkan komitmen NIQ untuk menyampaikan cerapan pasaran yang boleh diambil tindakan.

Laporan tersebut mendedahkan dengan tepat perkara yang perlu difahami oleh syarikat yang berusaha mendapatkan laluan kepada pertumbuhan dengan segera dan rapat tentang Gen Z, generasi terbesar dan pertama yang benar-benar global, termasuk pilihan mereka, tabiat berbelanja, nilai murni, keutamaan, cara dan tempat mereka membeli-belah, item yang mereka beli dan cara mereka mempengaruhi corak pembelian generasi lain.

Laporan itu mendapati bahawa Gen Z, ditakrifkan sebagai sesiapa yang dilahirkan antara tahun 1997 dan 2012, membentuk 25% (2 bilion) penduduk dunia dan kuasa perbelanjaan global mereka diunjurkan akan meningkat kepada $12 Trilion USD menjelang tahun 2030, berpotensi menjadikan mereka generasi terkaya di setiap rantau di dunia. Generasi paling muda bersedia memintas perbelanjaan Boomer pada masa itu. Menjelang tahun 2034, Gen Z akan menambah lebih daripada $9 trilion dolar dalam perbelanjaan global lebih berbanding mana-mana generasi lain.

“Gen Z berada di sini, mereka bersedia berbelanja dan syarikat perlu tahu cara beralih untuk memberikan perkhidmatan kepada mereka. Memahami perkara yang menjadikan generasi ini berbeza ialah kunci untuk membuka peluang pertumbuhan lebih besar berbanding $12 Trilion USD yang mereka wakili," kata Tracey Massey, Ketua Pegawai Operasi NIQ. “Syarikat cuba memahami peluang untuk pertumbuhan dengan Gen Z dan cara mereka mempengaruhi yang lain. “Spend Z” hanya satu contoh cara NIQ membantu pelanggan kami mencapai cita-cita masing-masing secara unik dengan menjangka dan memenuhi keperluan pengguna.”

Perkara Penting yang Perlu Diambil Perhatian Mengenai Gen Z:

· Mereka menuntut ketulenan: Mereka lebih berminat dalam hubungan yang tulen dengan pempengaruh dan jenama. “Bersikap jujur ​​kepada diri sendiri” ialah gambaran kejayaan nombor satu untuk Gen Z di seluruh dunia. Semangat kekitaan dan harga diri ialah dua nilai terpenting yang lain, bersama dengan jati diri yang kuat yang dikaitkan dengan penggerak sosial dan aktivisme.

·Trafik pelanggan yang belum pernah berlaku sebelum ini: Pembelian di kedai mereka membentuk hampir 50% bahagian dolar mereka dan lebih tinggi berbanding setiap generasi lain sebelum mereka, walaupun Gen Z memulakan perjalanan membeli-belah mereka secara dalam talian, meletakkan ulasan dalam talian daripada pembeli lain sebagai faktor paling penting semasa membeli-belah dan banyak dipengaruhi oleh media sosial.

· Kuasa beli global: Gen Z akan menjadi kelas perbelanjaan pengguna tertinggi di banyak wilayah dan 30% tenaga kerja global pada tahun 2030. Amerika Utara, Eropah dan APAC akan terus mendominasi majoriti perbelanjaan dengan APAC menjadi semakin penting. Pada masa ini mereka mempunyai bahagian penggunaan lebih besar di wilayah termasuk Afrika Sub-Sahara, Timur Tengah & Afrika Utara serta LATAM & Caribbean, apabila mereka membentuk sebahagian besar daripada penduduk.

· Kesihatan dan kesejahteraan penting…pada tahap tertentu: Secara keseluruhannya mereka mementingkan kesihatan dan lebih cenderung kepada kelestarian. Pertumbuhan permintaan yang paling dinamik dalam kalangan kelas pengguna Gen Z ialah dalam kategori kesihatan, serta dalam alkohol / minuman.
o 81% jualan TikTok USD dijangka datang daripada kesihatan dan kecantikan, menunjukkan impak yang luar biasa.
o Lebih 50% Gen Z telah menggunakan aplikasi kecergasan atau senaman dan 17% telah menggunakan peranti elektronik kecergasan untuk menjejaki maklumat kesihatan dan kecergasan.

· Tingkah laku mempercepat teknologi:
o Ulasan dalam talian daripada pembeli lain adalah penting apabila membeli-belah dengan 53% populasi Gen Z berkemungkinan membuat pembelian di media sosial atau platform penstriman secara langsung.
o 26% Gen Z menggunakan telefon mereka semasa membeli-belah secara fizikal di kedai untuk membuat keputusan berbanding 23% Gen Y, 18% Gen X dan 12% Boomers.

Dengan Gen Z mengutamakan kesihatan dan alam sekitar, kami juga menjangkakan NIQ ​​Better For™ - klasifikasi yang memanfaatkan algoritma proprietari kami untuk mengenal pasti jenama melalui ciri produk, kedudukan, jualan dan pengedaran - produk terus berkembang dengan lebih pantas berbanding produk konvensional. Kategori ini termasuk produk yang “lebih baik untuk” pengguna, alam sekitar dan masyarakat. Pada masa ini, jenama kecil dan generasi muda memacu 62% pertumbuhan dalam kategori ini.

“Gen Z ialah generasi paling terhubung, terbesar dan berpengaruh lagi,” kata Ketua Pegawai Komunikasi NIQ Marta Cyhan-Bowles. “Gen Z akan mempunyai lebih sedikit anak – kemudian, mereka akan mempunyai kuasa perbelanjaan yang belum pernah berlaku sebelum ini dan akan terus mengutamakan kategori tertentu – seperti kesihatan dan kesejahteraan – sehingga pada satu tahap generasi sebelum mereka tidak melakukannya. Analisis kami tidak memberikan keraguan: pelaburan dalam Gen Z pada hari ini akan membuahkan hasil nanti.”

"Gen Z ialah generasi terbesar, terkaya dan paling global yang pernah ada” kata Wolfgang Fengler, Ketua Pegawai Eksekutif, WDL. “Perniagaan perlu tahu bahawa Gen Z mempunyai kekuatan seramai 2 bilion orang dan memenuhi keperluan mereka menjadi kemestian.”

Maklumat Tentang Spend Z

Spend Z membuat pertimbangan mengenai Gen Z bagi jangka pendek, pertengahan dan panjang, dengan analisis kesetiaan jenama perbandingan generasi dan menyelami lebih mendalam tentang maksudnya bagi syarikat dalam industri CPG, teknologi/tahan lama dan runcit. Laporan yang dikeluarkan adalah misi kritikal untuk pemimpin dan pembuat keputusan berwibawa yang ingin mengemudi syarikat mereka ke arah sempadan kejayaan pertumbuhan yang seterusnya - sambil melindungi kejayaan perniagaan sedia ada mereka. Muat turun salinan percuma laporan.

Maklumat Tentang NIQ

NielsenIQ (NIQ) ialah syarikat risikan pengguna yang terkemuka di dunia, menyampaikan pemahaman paling lengkap tentang tabiat membeli pengguna dan mendedahkan laluan baharu kepada pertumbuhan. NIQ bergabung dengan GfK pada tahun 2023, menemukan dua peneraju industri dengan jangkauan global yang tiada bandingannya. Pada hari ini NIQ beroperasi di lebih daripada 95 negara meliputi 97% KDNK. Dengan laporan runcit holistik dan cerapan pengguna paling menyeluruh—disampaikan dengan analisis lanjutan melalui platform yang canggih—NIQ menyampaikan Full View™.

Maklumat Tentang World Data Lab

World Data Lab (WDL) mencipta data proprietari pandangan ke hadapan untuk mengukur dan meramalkan trend pengguna, perbelanjaan pengguna, peralihan demografi dan kemajuan ke arah SDG sehingga 2034. Pendekatan sains data lanjutan kami, yang telah disemak semula dan diterbitkan dalam Nature, memberikan ketepatan, kesegaran dan ketekalan yang tiada tandingannya merentasi semua kumpulan demografi di 180 negara dan lebih 6,000 bandar.

Metodologi penyelidikan

Laporan “Spend Z” meramalkan perbelanjaan pengguna dengan menggabungkan data perbelanjaan isi rumah yang diperoleh daripada agensi statistik negara dengan data penduduk daripada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan IIASA, menggabungkan 2,065 tinjauan meliputi 160 negara dalam pangkalan data NIQ. Sekiranya terdapat negara yang tiada data tinjauan, perbelanjaan dikira dengan mengenal pasti ciri negara lain dengan struktur yang serupa, dipilih secara optimum menggunakan teknik statistik. Data tinjauan dilaraskan supaya tekal dengan perbelanjaan isi rumah yang disediakan dalam akaun negara bagi setiap negara. Keadaan semasa dan ramalan adalah berdasarkan unjuran IMF untuk jangka sederhana dan Laluan Sosioekonomi Bersama yang dibangunkan untuk UNFCCC bagi jangka panjang. Proses menyeluruh ini membolehkan NIQ dan WDL menghasilkan ramalan tingkah laku pengguna yang terperinci dan boleh dipercayai di 183 negara dari tahun 2016 hingga 2034, dipecahkan mengikut umur, jantina dan kelas pendapatan. Selanjutnya, kami mengasingkan jumlah perbelanjaan kepada lebih 100 kategori produk yang berbeza menggunakan klasifikasi COICOP. Kaedah teras kami telah disemak semula oleh rakan dalam industri di Nature https://www.nature.com/articles/s41599-018-0083-y

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/54028612/en

Individu untuk Dihubungi

Senarai Hubungan Media Global:

Global:
Sweta Patra
Sweta.patra@nielseniq.com

APAC:
Liza Martija
liza.martija@nielseniq.com

LATAM:
Ari Rodriguez
ari.rodriguez@nielseniq.com

Amerika Utara:
Gillian Mosher
gillian.mosher@nielseniq.com

Eropah Barat:
Julia Mayer
julia.mayer@nielseniq.com
 
Sumber: NielsenIQ

No comments:

Post a Comment

TRUSTQUAY VIEWPOINT MENJENAMAKAN SEMULA KEPADA QUANTIOS BERIKUTAN KEJAYAAN PENGGABUNGAN

LONDON, 25 Jun (Bernama- BUSINESS WIRE ) --  TrustQuay Viewpoint, penyedia SaaS global untuk industri perkhidmatan Pengurusan Kekayaan, Aman...