Friday, May 31, 2024

KOLMAR BNH MELUASKAN PASARAN GLOBALNYA DENGAN MELANCARKAN HEMOHIM G DI TAIWAN





SEOUL, Korea Selatan, 30 Mei (Bernama-BUSINESS WIRE) -- 
Kolmar BNH (KRX: 200130), firma makanan bertujuan kesihatan terkemuka Korea, Original Development Manufacturing (ODM), mengumumkan bahawa ia telah melancarkan tawaran terbaharunya, HemoHIM G, di Taiwan. Pengenalan ini adalah sebahagian daripada usaha syarikat untuk mengembangkan kehadirannya di pasaran global.

HemoHIM G mewakili lelaran HemoHIM yang dipertingkatkan, disesuaikan untuk memenuhi cita rasa tersendiri pengguna di Taiwan dan Eropah.

Kolmar BNH merancang untuk mempercepatkan pengembangan pasarannya di Asia dengan melancarkan HemoHIM G di pasaran Taiwan pada 15 Mei. HemoHIM G, yang disesuaikan untuk eksport antarabangsa, telah membuat pelarasan yang teliti dalam bahan mentah dan perkadaran ramuan untuk mematuhi peraturan makanan yang berbeza-beza merentasi bidang kuasa yang berbeza. Bahan-bahan utama seperti Angelica sinensis, Ligusticum chuanxiong dan Paeonia lactiflora melalui prosedur penyumberan yang ketat, disertai dengan langkah kawalan kualiti yang ketat. Profil rasa dan aroma telah disesuaikan untuk memenuhi keutamaan pengguna Eropah.

Tambahan pula, pada April, Kolmar BNH's research findings on HemoHIM G telah diterbitkan dalam jurnal akademik yang dihormati 'Penyelidikan Toksikologi,' yang diiktiraf di peringkat SCIE. Penemuan ini, yang mematuhi garis panduan OECD, memegang kepentingan yang paling penting kerana ia bukan sahaja mengesahkan keselamatan produk untuk pematuhan peraturan dalam pasaran yang pelbagai tetapi juga memperkukuh hak harta intelek melalui keputusan yang boleh dipercayai.

HemoHIM, produk utama Kolmar BNH, diedarkan melalui rakan kongsinya Atomy. Produk ini telah mencapai pencapaian yang luar biasa, melebihi KRW 2 trilion dalam jualan terkumpul di dalam dan luar negara sejak pelancarannya. Kejayaan produk itu adalah disebabkan oleh keupayaan penyelidikan dan pembangunan Kolmar BNH, ditambah pula dengan kepercayaan pengguna yang berterusan yang dibina dari semasa ke semasa.

Nama produk HemoHIM berasal daripada gabungan 'HEMO (hemoglobin)' dan 'HIM (H: hematopoiesis, I: imuniti, dan M: modulasi)'. Ia merangkumi ekstrak yang diperoleh daripada herba perubatan semulajadi seperti Angelica gigas, Cnidium officinale, dan Paeonia japonica. Pencapaian ini adalah hasil usaha sama Kolmar BNH, yang ditubuhkan bersama oleh Institut Penyelidikan Tenaga Atom Korea dan Kolmar Korea, dengan belanjawan sebanyak KRW 5 bilion selama lapan tahun.

Terutama, Institut Penyelidikan Tenaga Atom Korea, sebuah institusi yang berkaitan dengan radiasi, telah mengukuhkan kepercayaan terhadap HemoHIM, kerana ia memulakan penyelidikan untuk tujuan perlindungan diri. Kerjasama ini, digabungkan dengan kepakaran Kolmar BNH dalam teknologi pengkomersilan dan pengeluaran, memuncak dengan kejayaan pembangunan bahan campuran yang meningkatkan fungsi imun.

HemoHIM mendapat pengiktirafan daripada Kementerian Keselamatan Makanan dan Dadah pada tahun 2006 sebagai bahan mentah berfungsi pertama yang diiktiraf secara individu di Korea untuk meningkatkan fungsi imun. Ia menandakan kejayaan perintis dalam pembangunan makanan berfungsi di Korea, terutamanya pada satu ketika apabila penyelidikan dan bahan mentah untuk meningkatkan fungsi imun adalah terhad.

Kolmar BNH telah memperkukuh kebolehpercayaan melalui usaha penyelidikan dan pembangunan yang berterusan sejak pelancaran HemoHIM. Secara konsisten memperuntukkan lebih daripada 2% jualan tahunannya kepada inisiatif R&D untuk pembangunan baharu, syarikat itu mencapai pencapaian penting dengan menyepadukan fungsi penambahbaikan keletihan ke dalam HemoHIM. Ini berlaku enam tahun selepas ‘projek pembangunan teknologi mampan HemoHIM’ bermula pada 2017.

Kolmar BNH telah berkembang pesat dengan HemoHIM. Pada 2015, apabila ia disenaraikan di pasaran saham utama Korea KOSDAQ, syarikat itu mencatatkan jualan sebanyak KRW 236.2 bilion, dan tahun lepas ia melonjak 145% kepada KRW 579.6 bilion.

Seorang pegawai dari Kolmar BNH berkata, "Rayuan HemoHIM yang kekal di kalangan pengguna menggariskan kefungsiannya yang terbukti. Kami akan kekal teguh dalam komitmen kami untuk memajukan usaha penyelidikan dan pembangunan untuk menegakkan status HemoHIM sebagai makanan kesihatan berfungsi utama Korea."

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=18196

No comments:

Post a Comment

TRUSTQUAY VIEWPOINT MENJENAMAKAN SEMULA KEPADA QUANTIOS BERIKUTAN KEJAYAAN PENGGABUNGAN

LONDON, 25 Jun (Bernama- BUSINESS WIRE ) --  TrustQuay Viewpoint, penyedia SaaS global untuk industri perkhidmatan Pengurusan Kekayaan, Aman...