Anugerah itu mengiktiraf lapangan terbang di seluruh dunia yang menyampaikan pengalaman pelanggan terbaik pada pendapat penumpang mereka sendiri.
Pada tahun ini, sebanyak 140 anugerah telah dimenangi oleh 84 lapangan terbang individu. Senarai lengkap bagi pemenang boleh didapati di sini.
Pemenang yang konsisten Lapangan Terbang Antarabangsa Indianapolis, Lapangan Terbang Antarabangsa Beijing Capital, Lapangan Terbang Changi Singapura, dan Toronto Pearson, Aeroporto di Roma-Fiumicino, Lapangan Terbang Antarabangsa Chhatrapati Shivaji di Mumbai, Lapangan Terbang Antarabangsa Indira Gandhi di Delhi, Lapangan Terbang Antarabangsa Shanghai Pudong dan Lapangan Terbang Antarabangsa Sheremetyevo telah disertai pada tahun ini oleh penerima kali pertama dari semua rantau.
Penerima kali pertama termasuk Lapangan Terbang Antarabangsa Kotoka (Accra, Ghana), Lapangan Terbang Mangalore (Mangalore, India), Lapangan Terbang Supadio (Pontianak, Indonesia), Lapangan Terbang Ålesund (Alesund, Norway), Aeropuerto de Hierro (Valverde, Sepanyol), Aeropuerto de Melilla (Melilla, Sepanyol), Aeropuerto de San Sebastián (San Sebastián, Sepanyol), Lapangan Terbang Bodo (Bodo, Norway), Lapangan Terbang Antarabangsa Izmir Adnan Menderes (İzmir, Turki), Lapangan Terbang Copenhagen (Copenhagen, Denmark), Aeropuertos Ecologicos de Galapagos S.A. Ecogal (Galapagos, Ecuador), Lapangan Terbang Antarabangsa Capital Region (Lansing, Amerika Syarikat), Lapangan Terbang Stockholm-Bromma (Stockholm, Sweden), dan Lapangan Terbang Antarabangsa St John’s (St. John's, Kanada).
No comments:
Post a Comment