Wednesday, May 10, 2023

EKOSISTEM MICROSOFT MENDAYAKAN PRODUKTIVITI DAN KETANGKASAN DI ASIA

Penyedia perkhidmatan membantu perusahaan di Singapura dan Malaysia mengguna pakai Microsoft Azure dan alat berasaskan awan untuk menghadapi cabaran perniagaan baharu, kata laporan ISG Provider Lens™

SINGAPURA & KUALA LUMPUR, Malaysia, 8 Mei (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Permintaan terhadap perkhidmatan awan Microsoft berkembang pesat di Singapura dan Malaysia apabila perusahaan ditekan untuk mencapai lebih banyak dengan sumber yang sedikit, menurut laporan penyelidikan baharu yang diterbitkan hari ini oleh Information Services Group (ISG) (Nasdaq: III), firma penyelidikan dan penasihat teknologi global yang terkemuka.

Laporan Ekosistem Microsoft Cloud ISG Provider Lens™ 2023 untuk Singapura dan Malaysia mendapati banyak organisasi di rantau ini berhijrah ke awan Azure dan melaksanakan aplikasi Microsoft berasaskan awan secara pilihan untuk menjadi lebih produktif dan tangkas. Kebimbangan keselamatan siber dan perubahan perniagaan yang dicetuskan oleh pandemik COVID-19 merupakan antara pendorong utama bagi trend yang semakin meningkat ini.

“Syarikat di rantau ini membuat pelaburan yang lebih besar dalam transformasi digital dan menjangkakan hasil yang pantas serta boleh diukur,” kata Deepraj Emmanuel, pengarah ISG di Singapura. “Ekosistem Microsoft membolehkan perubahan yang ketara terhadap banyak operasi perniagaan.”

Gelombang penggunaan dan migrasi awan perusahaan yang telah didorong oleh kesan pandemik berkemungkinan akan berkembang hasil daripada dasar kerajaan baharu di Singapura dan Malaysia untuk menggalakkan pendigitalan, kata ISG. Singapura menggunakan platform Government on Commercial Cloud 2.0 dengan kerjasama penyedia perkhidmatan terurus untuk membolehkan penyampaian perkhidmatan digital yang lebih pantas dan selamat. Malaysia telah memulakan pelan tindakan MyDIGITAL yang dirancang untuk menjadikan negara sebagai negara berpendapatan tinggi yang dipacu secara digital. 

Bekerjasama dengan penyedia perkhidmatan yang semakin bertambah di rantau ini, perusahaan memodenkan aplikasi, proses serta pengalaman pekerja dan pelanggan dengan melaksanakan Azure, Microsoft 365 — termasuk Office 365 dan suit aplikasi perniagaan Dynamics 365 — dan alat pembangunan Microsoft Power Platform.

Perusahaan menggunakan komponen Microsoft 365, terutamanya Teams dan Viva untuk memastikan pekerja sentiasa berhubung semasa mereka mula menerima model kerja hibrid, kata laporan tersebut. Pandemik menunjukkan secara langsung kepada majikan di Singapura dan Malaysia bahawa organisasi mereka boleh berjalan secara maya dan di pejabat, di samping mengurangkan kos dan meningkatkan produktiviti. Dynamics 365 mendayakan pengalaman saluran semua arah pelanggan baharu dengan pemeribadian yang dikuasakan oleh penangkapan data, AI dan ML. 

“Syarikat Asia sedang meneroka alat yang tidak mengganggu dalam Microsoft 365 untuk penglibatan pekerja,” kata Jan Erik Aase, ketua rakan kongsi dan global, Penyelidikan ISG Provider Lens. “Ini meliputi pembantu maya kognitif yang memastikan pekerja mendapat maklumat dan menjalankan tugas rutin.” 

Di tengah-tengah kebimbangan yang semakin meningkat berkenaan serangan perisian tebusan, penyedia di rantau ini melihat semakin ramai pelanggan menggunakan semua ciri keselamatan yang dipertingkatkan bagi lesen Microsoft 365 E5, kata ISG. Banyak syarikat sedang mencari untuk menggantikan sistem suara lama dengan Telefon Teams untuk memanfaatkan perlindungan ancaman lanjutan yang tersedia. 

Laporan tersebut juga meneroka trend ekosistem Microsoft yang lain di rantau ini, termasuk pertumbuhan penyedia perkhidmatan tempatan dan peningkatan kesediaan syarikat untuk memindahkan aplikasi kritikal perniagaan seperti SAP ke Azure. 

Laporan Ekosistem Microsoft Cloud ISG Provider Lens™ 2023 untuk Singapura dan Malaysia menilai keupayaan 28 penyedia merentasi lima kuadran: Perkhidmatan Terurus untuk Azure, Perkhidmatan Microsoft 365, SAP di Perkhidmatan Azure, Perkhidmatan Dynamics 365 dan Perkhidmatan Power Platform. 

Laporan tersebut menamakan Accenture & Avenade, DXC Technology, Kyndryl dan NCS sebagai Peneraju dalam kelima-lima kuadran. Ia menamakan TCS sebagai Peneraju dalam empat kuadran dan HCLTech sebagai Peneraju dalam tiga kuadran. Customer Capital Consulting, PwC dan Softline dinamakan sebagai Peneraju dalam dua kuadran masing-masing, manakala Infosys dan Tech Mahindra dinamakan sebagai Peneraju dalam satu kuadran masing-masing. 

Selain itu, Capgemini dan Fujitsu dinamakan sebagai Rising Stars — syarikat yang mempunyai “portfolio menjanjikan” dan “potensi masa depan yang tinggi” mengikut takrifan ISG — dalam dua kuadran. HCLTech dinamakan sebagai Rising Star dalam satu kuadran. 

Versi tersuai bagi laporan ini tersedia daripada PwC

Laporan Ekosistem Microsoft Cloud ISG Provider Lens™ 2023 untuk Singapura dan Malaysia tersedia kepada pelanggan atau untuk pembelian satu kali di halaman web ini. 

Perihal Penyelidikan ISG Provider Lens™ 

Siri penyelidikan Kuadran ISG Provider Lens™ merupakan satu-satunya penilaian penyedia perkhidmatan yang menggabungkan empirikal, penyelidikan dipacu data dan analisis pasaran dengan pengalaman dunia sebenar serta pemerhatian pasukan penasihat global ISG. Perusahaan akan menemui banyak data terperinci dan analisis pasaran untuk membantu membimbing pemilihan rakan kongsi penyumberan yang sesuai, manakala penasihat ISG menggunakan laporan untuk mengesahkan pengetahuan pasaran mereka dan membuat pengesyoran kepada pelanggan perusahaan ISG. Pada masa ini, penyelidikan meliputi penyedia yang menawarkan perkhidmatan mereka secara global, di seluruh Eropah, serta di A.S., Kanada, Brazil, U.K., Perancis, Benelux, Jerman, Switzerland, Nordic, Australia dan Singapura/Malaysia, dengan pasaran tambahan akan ditambah pada masa hadapan. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang penyelidikan ISG Provider Lens, sila layari halaman web ini. 

Siri penyelidikan sampingan iaitu laporan Archetype ISG Provider Lens menawarkan penilaian penyedia pertama seumpamanya dari perspektif jenis pembeli tertentu. 

Perihal ISG 

ISG (Information Services Group) (Nasdaq: III) merupakan firma penyelidikan dan penasihat teknologi global yang terkemuka. Rakan kongsi perniagaan yang dipercayai kepada lebih daripada 900 pelanggan, termasuk lebih daripada 75 daripada 100 perusahaan teratas dunia, ISG komited untuk membantu syarikat, organisasi sektor awam serta penyedia perkhidmatan dan teknologi untuk mencapai kecemerlangan operasi dan pertumbuhan yang lebih pantas. Firma ini berkepakaran dalam perkhidmatan transformasi digital, termasuk automasi, awan dan analisis data; nasihat penyumberan; perkhidmatan tadbir urus dan risiko terurus; perkhidmatan pembawa rangkaian; reka bentuk strategi dan operasi; pengurusan perubahan; perisikan pasaran serta penyelidikan dan analisis teknologi. Ditubuhkan pada 2006 dan berpangkalan di Stamford, Conn., ISG menggaji lebih daripada 1,600 profesional sedia digital yang beroperasi di lebih 20 buah negara—pasukan global yang terkenal dengan pemikiran inovatif, pengaruh pasaran, kepakaran industri dan teknologi yang mendalam, penyelidikan bertaraf dunia dan keupayaan analisis berdasarkan data pasaran industri yang paling komprehensif. Untuk maklumat lanjut, layari www.isg-one.com

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

Hubungi
Hubungan Akhbar: 

Will Thoretz, ISG
+1 203 517 3119
will.thoretz@isg-one.com 

Julianna Sheridan, Hal Ehwal Komunikasi untuk ISG
+1 978-518-4520
isg@matternow.com
 
Sumber: Information Services Group, Inc. 

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment

DARI BAHAN API FOSIL KE MASA DEPAN HIJAU: OXFORD DAN EBC FINANCIAL GROUP BINCANG APA YANG MENGHALANG KITA

EBC Financial Group dan Jabatan Ekonomi Oxford University merungkai halangan kepada kemajuan iklim, meneroka cukai karbon, pembaharuan subsi...