SEOUL, Korea Selatan, 17 Dis (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Jenama-jenama perwakilan untuk setiap kategori bagi Jenama Perwakilan 2021 bagi Gelombang Korea yang dihoskan oleh BRANDSTARS Korea dan China telah diumumkan.
Acara ini untuk memilih dan mengumumkan jenama-jenama secara serentak melalui saluran media utama di China dan Asia Tenggara bertujuan untuk membantu di dalam pilihan pengguna dengan menyediakan maklumat yang tepat kepada pengguna.
Sebagai jenama yang mewakili setiap industri, Samsung Galaxy Z Fold3 dan Z Flip 3 dari Samsung Electronics, IONIQ 5 dari Hyundai Motor Company, OLED TV dan TROMM dari LG Electronics, dan Bacchus dari Dong-A Pharm telah dipilih.
Dalam kategori membeli-belah, Gedung Beli-belah Lotte dan The Shilla Duty Free telah sekali lagi dipilih pada tahun ini. Dalam kategori hiburan, BTS dan Squid Game yang masing-masing menerajui populariti K-pop dan K-drama telah dipilih. Dalam kategori pelancongan dan persembahan, Wilayah Pentadbiran Sendiri Khas Jeju dan Pertunjukan Air Langit Jeju telah masing-masing dipilih.
Amorepacific Sulwhasoo dan LG Household and Health Care The History of Whoo telah dipilih dalam kategori kosmetik K-kecantikan dan Olive Young dipilih untuk kategori kedai kesihatan dan kecantikan. Dalam kategori peranti kecantikan rumah, kecantikan trend baharu dan bekas kosmetik, LG Pra.L MEDI HAIR, Ymir dan Minjin Eco-Pump telah masing-masing dipilih.
Dalam kategori penjagaan kesihatan, , CheongKwanJang, yang merupakan jenama makanan fungsian kesihatan terkemuka Korea yang khusus dalam ginseng merah, dan FromBIO, sebuah syarikat makanan fungsian, telah dipilih. Dalam kategori pemeriksaan kesihatan, Pusat Perubatan Samsung telah dipilih.
Jenama K-makanan yang paling popular ialah Bibigo dari CJ CheilJedang, Susu Berperisa Pisang dari Binggrae, Chapaghetti dari Nongshim, Jin Ramen dari Ottogi, Paris Baguette, dan ISAAC TOAST. Sinjeon Tteok-bokki dan Buldak-bokkeum-myeon telah juga dipilih sebagai jenama yang mewakili rasa pedas. Dalam kategori K-fesyen, MUSINSA, sebuah platform fesyen, 8Seconds, sebuah jenama pakaian kasual dan Gentle Monster, sebuah jenama cermin mata hitam, telah dipilih.
Syarikat-syarikat dan jenama-jenama yang dipilih lagi pada tahun ini berikutan tahun lepas ialah Amorepacific, LG Household and Health Care, Samsung Electronics, LG Electronics, Hyundai Motor Company, BTS, The Shilla Duty Free, Bibigo, Sinjeon Tteok-bokki, CheongKwanJang, FromBIO dan Pertunjukan Air Langit Jeju. Mereka terus menerus menjadi idaman oleh pengguna di seluruh dunia.
http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=15393
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DARI BAHAN API FOSIL KE MASA DEPAN HIJAU: OXFORD DAN EBC FINANCIAL GROUP BINCANG APA YANG MENGHALANG KITA
EBC Financial Group dan Jabatan Ekonomi Oxford University merungkai halangan kepada kemajuan iklim, meneroka cukai karbon, pembaharuan subsi...
-
KUALA LUMPUR, 17 Feb (Bernama) -- Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM) ingin memaklumkan bahawa mulai 1 Februari 2020 Pusat Pempros...
-
BEIJING, 31 Jan., 2024 /Xinhua-AsiaNet/-- Sebagai sebahagian daripada satu siri acara yang menandakan ulang tahun ke-60 penubuhan hubungan d...
-
ACT Abu Dhabi dibuka untuk perniagaan (Foto: AETOSWire) ABU DHABI, Emiriah Arab Bersatu, 16 Mei (Bernama- BUSINESS WIRE ) -- Arabian Chemic...
No comments:
Post a Comment