Thursday, July 18, 2024

KOLMAR KOREA MELANTIK PAKAR GLOBAL UNTUK MEMPERCEPATKAN KEHADIRANNYA DI AMERIKA UTARA




 Table

Kilang ke-2 Kolmar USA (Foto: Kolmar Korea)


- Menubuhkan tiga serangkai pengeluaran-jualan-R&D untuk mempercepatkan pengembangan pasaran ODM kosmetik luar negara


SEOUL, Korea Selatan, 18 Julai (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Kolmar Korea (KRX: 161890) sedang mempercepatkan pengembangan globalnya dengan melantik pakar dalam industri kosmetik global untuk anak syarikatnya di Amerika Utara. Dengan rancangan untuk membina kilang A.S. kedua awal tahun depan, syarikat itu telah melantik ketua baharu untuk operasi Amerika Utara dan Ketua Pegawai Komersial Global (GCCO). Syarikat itu juga telah menyediakan rangka kerja strategik yang menyepadukan pengeluaran, jualan dan R&D untuk menembusi pasaran tempatan dengan lebih baik. Rancangan ini termasuk mewujudkan pasukan R&D untuk Amerika Utara dan melantik pengurus baharu.

Kolmar Korea mengumumkan bahawa syarikat itu telah menamakan Presiden Yongchul Hur sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Kolmar Laboratories dan Kolmar USA, anak syarikat Amerika Utara mereka. Philippe Warnery telah dilantik sebagai Ketua Pegawai Komersial Global (GCCO), George Rivera sebagai Ketua Pegawai Sains (CSO) bagi anak syarikat Amerika Utara, dan Pengarah Urusan Inki Park sebagai ketua Pusat R&D untuk Amerika Utara, yang bertanggungjawab untuk merapatkan hubungan Korea dan pasaran Amerika Utara.

Bahagian penting pelantikan baru-baru ini ialah membawa masuk ramai individu yang berpengalaman luas dalam pasaran kosmetik global. Tindakan ini dijangka membantu kejayaan syarikat memasuki pasaran Amerika Utara.

Yongchul Hur, CEO baharu anak syarikat Kolmar Amerika Utara, membawa banyak pengalaman dalam perniagaan ODM global, setelah menyelia pengeluaran produk penjagaan kulit dan solekan Kolmar Korea. Beliau sebelum ini pernah berkhidmat sebagai presiden Kolmar Beijing dan Kolmar Wuxi, memacu pertumbuhan ketara dalam operasi Kolmar di China. Sebelum berkhidmat di Kolmar Korea, beliau memegang jawatan terkemuka dalam industri pembuatan kosmetik, termasuk pengurus kilang di Amore Pacific dan CEO Cosvision. Presiden Hur berhasrat untuk memanfaatkan pengalaman industrinya selama berdekad bagi mengemudi perniagaan tempatan di Amerika Utara.

Philippe Warnery, yang baru dilantik sebagai Ketua Pegawai Komersial Global (GCCO), ialah pakar dalam pasaran kosmetik global. Peranan terdahulu beliau termasuk Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Intercos Amerika Utara, ODM kosmetik Itali, dan Presiden Wilayah UK & Ireland dan Pengurus Besar Gabungan Kanada di Estee Lauder. Dengan pengalaman selama 25 tahun dalam industri kosmetik global, merangkumi kedua-dua syarikat jenama dan syarikat ODM, rangkaian beliau yang luas merupakan kelebihan daya saing utama. Warnery menyasarkan untuk menumpukan pada mendapatkan jualan yang ketara daripada jenama global utama serta jenama indie dan merekrut pempengaruh yang semakin popular di seluruh dunia.

George Rivera, dilantik sebagai Ketua Pegawai Sains (CSO) anak syarikat Kolmar Amerika Utara, adalah pakar dengan lebih 20 tahun pengalaman R&D di syarikat kosmetik global seperti L'Oreal USA dan Intercos. Terbaru, beliau mengetuai proses dan inovasi teknologi sebagai presiden Kolmar USA. CSO Rivera, dengan kerjasama Inki Park, ketua Pusat R&D Amerika Utara, merancang untuk menumpukan pada penyelidikan dan pembangunan yang disesuaikan dengan keperluan pasaran tempatan.

Ketua Bahagian Tengah, Park, pakar penyelidikan dengan pengalaman 18 tahun, bertanggungjawab untuk menyesuaikan teknologi teras yang dibangunkan di Kompleks R&D Kolmar, hab R&D global Kumpulan Kolmar yang terletak di Korea Selatan, kepada pasaran tempatan. Menggunakan data yang terkumpul di Kompleks, termasuk warna, formulasi dan bau, pasukan Park akan menganalisis keperluan pasaran luar negara dan menumpukan pada membangunkan formulasi tersuai.

Kolmar Korea berhasrat untuk memanfaatkan lantikan strategik ini bagi memaksimumkan kapasiti operasi kemudahan pengeluaran Amerika Utara syarikat itu, termasuk kilang A.S. pertama dan kilang kedua dalam pembinaan. Syarikat itu menyasarkan untuk mencapai jualan $100 juta dalam tempoh lima tahun akan datang. Untuk tujuan ini, syarikat merancang untuk mengembangkan rangkaian jualannya secara agresif bukan sahaja di Amerika Utara tetapi juga di Amerika Tengah dan Selatan. Selain itu, dengan peningkatan populariti K-beauty di pasaran A.S. melalui saluran pengedaran global seperti Amazon, syarikat itu merancang untuk secara aktif mempromosikan jualan ODM yang menekankan kebolehcapaian pasaran dan kecekapan logistik untuk jenama indie Korea bersaiz kecil dan sederhana yang ingin masuk ke dalam pasaran A.S.

Seorang wakil Kolmar Korea menyatakan, “Pelantikan ini menggariskan komitmen kami untuk memperoleh momentum baharu dalam pasaran Amerika Utara dengan meletakkan pakar industri di barisan hadapan. Kolmar Korea akan menumpukan pada memupuk pertumbuhan melalui kerjasama sinergistik jualan, pengeluaran dan R&D serta meluaskan pengaruhnya ke luar Amerika Utara ke Eropah.”

Memahami kepentingan pasaran Amerika Utara, Kolmar Korea telah memperoleh Kolmar USA (dahulunya dikenali sebagai PTP) dan Kolmar Canada (dahulunya dikenali sebagai CSR) pada tahun 2016 secara pendahuluan yang mewujudkan asas untuk pengembangan global. Pada tahun 2022, Kolmar Korea memperoleh 100% hak tanda dagangan jenama 'Kolmar', mendapatkan hak eksklusif untuk jenama itu dan membolehkan operasi perniagaan tanpa had di pasaran A.S. dan global. Syarikat itu mengembangkan rangkaian jualannya dengan pembukaan Pusat Inovasi Kolmar di New Jersey, Amerika Syarikat baru-baru ini.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada: https://www.businesswire.com/news/home/54094945/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.
 
Maklumat Hubungan

Kolmar Holdings
Jang Woo Lee
jay.lee@kolmar.co.kr
 
Sumber: Kolmar Korea

No comments:

Post a Comment

DARI BAHAN API FOSIL KE MASA DEPAN HIJAU: OXFORD DAN EBC FINANCIAL GROUP BINCANG APA YANG MENGHALANG KITA

EBC Financial Group dan Jabatan Ekonomi Oxford University merungkai halangan kepada kemajuan iklim, meneroka cukai karbon, pembaharuan subsi...