Friday, July 5, 2024

BERSAMA INISIATIF “JALUR DAN LALUAN” DAN STRATEGI KE ARAH GLOBAL, DONGFENG MOTOR MENGGIATKAN USAHA PENGEMBANGAN DI PASARAN ASIA TENGAH




ALMATY, Kazakhstan, 4 Julai (Bernama-BUSINESS WIRE) --
 Pada tahun 2013, Presiden Xi Jinping mencadangkan inisiatif penting untuk bersama-sama membina Jalur Ekonomi Laluan Sutera di Kazakhstan. Sebagai pengamal dan penganjur Inisiatif Jalur dan Laluan, Dongfeng Motor telah terus mengukuhkan kerjasama dan pertukaran dengan Asia Tengah dan berjaya memulakan laluan yang menampilkan "mempertahankan keindahan setiap tamadun dan kepelbagaian tamadun di dunia". Dari bulan Januari hingga bulan Mei pada tahun ini, jualan kenderaan yang dieksport oleh Dongfeng ke Asia Tengah dan negara lain meningkat sebanyak 71% tahun ke tahun, bersama dengan trend pembangunan yang hebat.

Kazakhstan ialah negara kerjasama utama dalam pembinaan Inisiatif Jalur dan Laluan China yang berkualiti tinggi. Pada 1 Julai 2024, majlis perasmian pengedar Dongfeng Motor di Kazakhstan dan majlis penyerahan kenderaan kepada pelanggan utama telah berjaya diadakan di Almaty. Produk utama seperti DONGFENG GX, traktor KL dan lori pembuang KC telah diperkenalkan terutamanya kepada pelanggan pasaran tempatan. Kenderaan komersial Dongfeng merancang untuk memberikan tumpuan kepada traktor dan mencapai bahagian pasaran sebanyak 20% di Kazakhstan dalam tempoh tiga tahun akan datang. Kereta penumpang Dongfeng dan VOYAH juga berdasarkan persekitaran pasaran di Asia Tengah, memperoleh gambaran mendalam mengenai permintaan pengguna dan merangka strategi pemasaran. Dianggarkan bahawa menjelang tahun 2026, VOYAH akan melengkapkan sepenuhnya susun atur strategik syarikat di pasaran Asia Tengah dan menyediakan pengguna dengan produk dan perkhidmatan yang lebih berkualiti.

Di Ekspo China-Eurasia Ke-8 yang baharu sahaja berakhir, Dongfeng Motor mempersembahkan kekuatan keseluruhan syarikat tersebut dengan 10 model wakil kenderaan komersial dan kereta penumpang, serta secara aktif mengembangkan kerjasama perniagaan antarabangsa. Di Ekspo itu, Dongfeng Motor berjaya menandatangani kontrak pesanan berkelompok dengan pengedar dari Kazakhstan, Uzbekistan dan negara lain.

Dengan pembukaan Kereta Api China-Kyrgyzstan-Uzbekistan, kelebihan lokasi pengangkutan dan peranan hab Asia Tengah akan dilancarkan dan mula berfungsi sepenuhnya. Dongfeng Motor akan merebut era dan peluang baharu, berusaha membangunkan susun atur pasaran kenderaan bahan api tradisional dan tenaga baharu, sentiasa mengembangkan kawasan dan skop kerjasama hijau dengan rakan kongsi luar negara di bawah rangka kerja "Laluan Sutera Hijau", menambahkan momentum baharu kepada "Jalur dan Laluan" antara China dan Asia Tengah.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada: https://www.businesswire.com/news/home/54090390/en

Individu untuk Dihubungi

China Dongfeng Motor Industry Imp. & Exp. Co. Ltd
Xu Jin
gjb-xujin@dfmc.com.cn
http://www.dongfeng-global.com/
 
Sumber: China Dongfeng Motor Industry Imp. & Exp. Co. Ltd

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment

MIDOCEAN ENERGY EIG AKAN MENGAMBIL ALIH KEPENTINGAN TAMBAHAN SEBANYAK 15% DALAM PERU LNG DARIPADA HUNT OIL COMPANY

Pelabur Strategik MidOcean, Aramco, akan Menyediakan Pembiayaan untuk Pelaburan WASHINGTON, 17 Sept (Bernama- BUSINESS WIRE ) --  MidOcean E...