Monday, September 25, 2023

SYNTAGMA CAPITAL MENYERTAI RUNDINGAN EKSKLUSIF UNTUK MENGAMBIL ALIH BAHAGIAN HVAC DAN PENYEJUKAN KOMERSIAL EROPAH LENNOX

BRUSSELS, 26 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Syntagma Capital hari ini mengumumkan bahawa ia telah menyertai rundingan eksklusif bersama Lennox International (NYSE: LII) untuk mengambil alih perniagaan HVAC dan Penyejukan Komersial Eropah. Bahagian HVAC mereka bentuk dan mengeluarkan pemanas komersial, penyaman udara dan peralatan pengendalian udara. Bahagian Penyejukan Komersial mereka bentuk dan mengeluarkan penyejat komersial, unit pemeluwapan, kondenser dan penyejuk kering. Perniagaan ini memberi perkhidmatan kepada pelanggan dalam sektor perindustrian, peruncitan, logistik, kediaman, pejabat dan HORECA di lebih 40 buah negara. Perniagaan ini beribu pejabat di Lyon, Perancis dan menggaji 940 pekerja di seluruh 4 tapak dan organisasi komersial mereka. Pada 2023, Lennox EMEA dijangka menjana kira-kira €200 juta pendapatan.

Urus niaga dicadangkan, yang tertakluk pada pemenuhan syarat penutupan biasa, termasuk maklumat dan perundingan majlis kerja serta kelulusan kawal selia lain, dijangka selesai pada penghujung 2023.

“Kami teruja dengan peluang untuk melabur dalam Lennox EMEA dan terus mengembangkan perniagaan. Urus niaga ini menggambarkan kepakaran kami dalam pembahagian korporat kerana ia terdiri daripada dua urus niaga secara serentak. Walaupun pasaran M&A dan pembiayaan masih agak mencabar, kami terus mencari peluang yang menarik untuk melaburkan modal kami sambil menyediakan penyelesaian pelupusan kepada penjual untuk pembahagian yang kompleks dengan kepantasan dan kepastian adalah amat penting. Urus niaga ini merupakan pembahagian ketiga kami pada 2023 dan mencerminkan strategi Syntagma untuk mengambil alih perniagaan yang akan memperoleh manfaat daripada pemilik baharu untuk memacu bidang pertumbuhan yang seterusnya,” kata Rakan Pengurusan Syntagma, Sebastien Kiekert Le Moult.

“Keupayaan Syntagma untuk menguruskan pembahagian yang kompleks adalah penting dalam membezakan kami. Kedua-dua perniagaan menyediakan peluang yang besar untuk pertumbuhan pada tahun-tahun akan datang,” kata Rakan Kongsi Syntagma, Frank Coenen. “Kami menjangkakan untuk memanfaatkan pengetahuan teknikal syarikat yang luas dan hubungan pelanggan yang kukuh, untuk mempercepat pertumbuhan syarikat secara organik dan melalui pelaburan bersasar M&A dalam bidang produk utama dan geografi.”

Pasukan Syntagma yang terlibat dalam transaksi itu termasuk Sebastien Kiekert Le Moult (Rakan Pengurusan), Frank Coenen (Rakan Kongsi), Benjamin Dahan (Rakan Kongsi), João Pilecco (Naib Presiden Kanan), Gabriele Lo Monaco (Perunding Kanan) dan Alicia Azema (Penganalisis Kanan) .

Syntagma telah dinasihati oleh Willkie Farr & Gallagher (M&A undang-undang dan antitrust), PwC (DD kewangan dan penstrukturan cukai), Deloitte (cukai dan sosial), Kaiser Associates (operasi) dan 4Strategies (strategi).

Perihal Syntagma Capital

Syntagma melabur dalam syarikat yang boleh memperoleh manfaat daripada kepakaran operasi secara langsung untuk mempercepat pertumbuhan dan meningkatkan prestasi untuk semua pihak berkepentingan. Kami merupakan pengendali sebenar yang berpengalaman bekerja dan mengurus syarikat pada skala global, memanfaatkan sumber dalaman kami untuk membangunkan strategi yang berjaya, melaksanakan strategi untuk merealisasikan potensi penuh mereka dan mencipta nilai jangka panjang yang mampan. Syntagma melabur dan mengendalikan syarikat dalam pelbagai industri dengan tumpuan khusus terhadap pasaran bahan, kimia, industri dan perkhidmatan perniagaan serta termasuk pembuatan, pengedaran, pengangkutan dan logistik, penyewaan kelengkapan, perkhidmatan logam dan industri lain. Syntagma, sebagai penandatangan Prinsip Pelaburan Bertanggungjawab (PRI) PBB, komited terhadap piawaian ESG yang tinggi merentasi semua pelaburannya dan berpangkalan di Brussels, Belgium. Untuk maklumat lanjut, sila layari: https://syntagmacapital.com.

Maklumat mengenai Lennox

Lennox (NYSE: LII) ialah peneraju dalam penyelesaian kawalan iklim yang cekap tenaga. Komited terhadap kemampanan dan mewujudkan persekitaran yang selesa dan sihat untuk pelanggan kediaman dan komersial serta mengurangkan jejak karbon mereka, Lennox menerajui bidang inovasi dengan sistem penyejukan, pemanasan, kualiti udara dalaman dan penyejukan.

Hubungi

Marie Ciparisse
Telefon: +32 (0)2 315 70 12
E-mel mciparisse@syntagmacapital.com
 
Sumber: Syntagma Capital

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17500

No comments:

Post a Comment

XSOLLA MELANTIK ZORAN VASILJEV SEBAGAI NAIB PRESIDEN GLOBAL STRATEGIC PARTNERSHIPS

  (Grafik: Xsolla) Vasiljev Membawa Pengalaman Meluas dan Kepimpinan untuk Mendorong Pengembangan Global LOS ANGELES, 26 Sept (Bernama- BUSI...