Thursday, September 28, 2023

KIOXIA MEMPERKENALKAN E-MMC GENERASI SETERUSNYA VERSI 5.1-PRODUK INGATAN KILAT TERBENAM YANG PATUH




Peranti Baharu Menampilkan Ingatan Kilat BiCS FLASH™ 3D yang Lebih Baharu, dengan Prestasi Baca dan Tulis yang Dipertingkatkan


TOKYO, 29 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Kioxia Corporation, peneraju dunia dalam penyelesaian ingatan, hari ini mengumumkan sampel[1] baharu JEDEC e-MMC Versi 5.1[2]yang lebih berprestasi tinggi-produk ingatan kilat terbenam yang patuh untuk kegunaan pengguna. Produk baharu ini menyepadukan versi baharu ingatan kilat BiCS FLASH™ 3D syarikat[3] dengan pengawal dalam satu pakej, mengurangkan beban kerja pemproses dan meningkatkan kemudahan penggunaan. Kedua-dua produk 64 dan 128 gigabait (GB) akan tersedia.

Walaupun pasaran terus beralih kepada UFS[4], terdapat kes iaitu e-MMC masih boleh digunakan. Ini termasuk produk pengguna dengan keperluan storan kelas pertengahan seperti tablet, komputer peribadi, peranti tempat jualan dan peranti mudah alih lain, serta TV pintar dan NIC pintar. Kioxia terus mengukuhkan kedudukan sebagai peneraju pasaran dengan menyampaikan barisan produk yang luas dan berprestasi tinggi serta mengembangkan pilihan yang sedia ada untuk aplikasi ini. Peranti Kioxia baharu meningkatkan prestasi menulis berturut-turut dan rawak sebanyak lebih kurang 2.5x dan prestasi membaca rawak sebanyak lebih kurang 2.7x berbanding peranti generasi sebelumnya[3]. Selain itu, terabait ditulis (TBW)[5] dipertingkatkan sebanyak lebih kurang 3.3x berbanding peranti generasi sebelumnya, selari dengan tetapan kawasan yang dipertingkatkan[6] untuk keseluruhan kawasan e-MMC.

Kioxia kini sedang mencuba peranti e-MMC generasi seterusnya, dengan pengeluaran besar-besaran dijangkakan pada musim bunga 2024.

Nota:

[1]: Peranti terbaharu syarikat disokong dalam dua kapasiti: 64 gigabait (GB) dan 128GB. Penghantaran sampel bagi peranti 64GB bermula bulan ini, dengan peranti 128GB dijadualkan akan menyusul selepas Oktober. Spesifikasi sampel mungkin berbeza daripada produk komersial.
[2]: e-MMC (Kad Berbilang Media terbenam): Salah satu spesifikasi standard bagi ingatan kilat terbenam yang ditentukan oleh JEDEC. Produk baharu ini menyokong baris gilir perintah dan fungsi perlindungan tulis yang selamat yang dinyatakan sebagai pilihan dalam JEDEC Versi 5.1.
[3]: Berbanding dengan peranti generasi terdahulu Kioxia "THGAMSG9T24BAIL", "THGAMST0T24BAIL".
[4]: Storan Kilat Universal (UFS) ialah kategori produk bagi kelas produk ingatan terbenam yang dibina mengikut spesifikasi standard JEDEC UFS. Disebabkan oleh antara muka bersiri, UFS menyokong pendupleksan penuh, yang membolehkan kedua-dua membaca dan menulis secara serentak antara pemproses hos dan peranti UFS.
[5]: TBW atau Terabytes Written mengukur bilangan penulisan kumulatif yang boleh dijangkakan oleh pemacu untuk diselesaikan sepanjang jangka hayatnya.
[6]: Jika Kawasan Dipertingkatkan ditetapkan, jumlah kapasiti boleh guna pengguna yang boleh dikonfigurasikan akan dikurangkan.

Kelajuan membaca, menulis dan TBW merupakan nilai terbaik yang diperoleh dalam persekitaran ujian khusus di Kioxia dan Kioxia tidak menjamin kelajuan membaca atau menulis mahupun TBW dalam peranti individu. Kelajuan membaca, menulis dan TBW berbeza-beza bergantung pada peranti yang digunakan dan saiz fail yang dibaca atau ditulis.

Setiap kali produk Kioxia dinyatakan: Ketumpatan produk dikenal pasti berdasarkan ketumpatan cip ingatan dalam Produk, bukan jumlah kapasiti ingatan yang tersedia untuk penyimpanan data oleh pengguna akhir. Kapasiti boleh guna pengguna akan menjadi kurang disebabkan oleh kawasan data overhed, format, blok teruk dan kekangan lain, serta mungkin juga berbeza-beza berdasarkan peranti hos dan penggunaan. Untuk mendapatkan butiran, sila rujuk spesifikasi produk yang berkenaan. Definisi bagi 1KB = 2^10 bait = 1,024 bait. Definisi bagi 1Gb = 2^30 bait = 1,073,741,824 bait. Definisi bagi 1GB = 2^30 bait = 1,073,741,824 bait. 1Tb = 2^40 bait = 1,099,511,627,776 bait.

Nama syarikat, nama produk dan nama perkhidmatan merupakan tanda dagangan bagi syarikat pihak ketiga.

Perihal Kioxia

Kioxia merupakan peneraju dunia dalam penyelesaian ingatan, khusus untuk pembangunan, pengeluaran dan penjualan ingatan kilat dan pemacu keadaan pepejal (SSD). Pada April 2017, pendahulunya iaitu Toshiba Memory telah dipisahkan daripada Toshiba Corporation, syarikat yang mencipta ingatan kilat NAND pada tahun 1987. Kioxia komited untuk menakluk dunia melalui “ingatan” dengan menawarkan produk, perkhidmatan dan sistem yang mewujudkan pilihan untuk pelanggan dan nilai berasaskan ingatan untuk masyarakat. Teknologi ingatan kilat 3D Kioxia yang inovatif, BiCS FLASH™, sedang mencorak masa depan storan dalam aplikasi berketumpatan tinggi, termasuk telefon pintar canggih, PC, SSD, automotif dan pusat data.

*Maklumat yang terkandung dalam dokumen ini, termasuk harga dan spesifikasi produk, kandungan perkhidmatan dan maklumat hubungan adalah tepat pada tarikh pengumuman tetapi tertakluk pada perubahan tanpa notis awal.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53560476/en
 
Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Hubungi

Pertanyaan Pelanggan:
 Kioxia Corporation
Pejabat Jualan Global
https://business.kioxia.com/en-jp/buy/global-sales.html

Pertanyaan Media:
Kioxia Corporation
Bahagian Perancangan Jualan Strategik
Satoshi Shindo
Tel: +81-3-6478-2404
 
Sumber: Kioxia Corporation

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17506



No comments:

Post a Comment

XSOLLA MELANTIK ZORAN VASILJEV SEBAGAI NAIB PRESIDEN GLOBAL STRATEGIC PARTNERSHIPS

  (Grafik: Xsolla) Vasiljev Membawa Pengalaman Meluas dan Kepimpinan untuk Mendorong Pengembangan Global LOS ANGELES, 26 Sept (Bernama- BUSI...