Cerapan daripada Global SRE Pulse 2022 mempamerkan kebergantungan yang meningkat pada SRE untuk memberi pengalaman digital yang boleh dipercayai dan selamat dengan menggunakan proses baharu dan alat asal awan
REDWOOD CITY, Calif., 11 Ogos (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Sumo Logic (NASDAQ: SUMO), platform analitis SaaS untuk mendayakan aplikasi asal awan yang boleh dipercayai dan selamat, hari ini, mendedahkan keputusan Global SRE Pulse 2022, tinjauan cerapan daripada komuniti IT global, yang menyorotkan penggunaan SRE yang meningkat sebagai model pengendalian pusat untuk memberi perkhidmatan dan aplikasi digital. Tinjauan dilakukan oleh DevOps Institute untuk membina garis dasar pada keadaan semasa SRE yang diamalkan.
“Dengan letusan perkhidmatan digital, SRE telah berevolusi menjadi pusat kerjasama yang penting merentas pasukan pembangunan dan operasi untuk memberi pengalaman digital” kata Bruno Kurtic, VP Pengasas Produk & Strategi, Sumo Logic. “Global SRE Pulse menunjukkan fakta ini dalam zaman moden, model SRE menambah lebih banyak nilai kepada pengurusan prestasi aplikasi dan program keteramatan. SRE telah muncul sebagai kumpulan khusus yang dijangka akan mengambil peluang dan memacu pertumbuhan.”
Baca Global SRE Pulse 2022 di sini.
SRE: Adakah Kita Telah Berada di Sana?
Kehidupan seharian dipenuhi dengan penggunaan pengalaman digital yang dikuasakan oleh perkhidmatan digital. Sepanjang pandemik, perusahaan telah bertukar untuk memberi lebih banyak perkhidmatan kesihatan, komunikasi video dan keberlangsungan kewangan semasa model kerja maya dan hibrid maya terbentuk. Semua ini memacu transformasi digital dan kadar dipercepatkan tidak menunjukkan sebarang tanda diperlahankan. Untuk mengikuti transformasi yang diperlukan ini, organisasi telah berpaling terhadap SRE untuk mengukuhkan pengalaman digital dipertingkat.
Jadi bukanlah satu kejutan apabila responden Global SRE Pulse mengatakan bahawa penggunaan SRE adalah penuh, dengan sebanyak 62% responden melaporkan bahawa organisasi mereka memilih proses SRE pada hari ini. Apabila ditanya tentang cara perusahaan mereka memanfaatkan SRE:
· 19% menggunakan SRE di seluruh organisasi IT;
· 55% menggunaan SRE dalam pasukan, produk atau perkhidmatan khusus;
· 23% sedang menerajui penggunaan SRE; dan
· Dua peratus responden memilih “lain-lain” dan hanya satu peratus organisasi cuba menggunakan SRE tetapi tidak berjaya.
“Penggunaan SRE juga membantu mencipta pengalaman baharu supaya transformasi digital boleh berlaku dengan lebih cepat. Penyelidikan ini telah membuktikan - SRE telah menjadi fungsi kejuruteraan yang penting dan ini patut dianggap sebagai piawai untuk mana-mana perniagaan berjaya dalam zaman digital ini”, kata Eveline Oehrlich, Ketua Pegawai Penyelidikan, DevOps Institute.
REDWOOD CITY, Calif., 11 Ogos (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Sumo Logic (NASDAQ: SUMO), platform analitis SaaS untuk mendayakan aplikasi asal awan yang boleh dipercayai dan selamat, hari ini, mendedahkan keputusan Global SRE Pulse 2022, tinjauan cerapan daripada komuniti IT global, yang menyorotkan penggunaan SRE yang meningkat sebagai model pengendalian pusat untuk memberi perkhidmatan dan aplikasi digital. Tinjauan dilakukan oleh DevOps Institute untuk membina garis dasar pada keadaan semasa SRE yang diamalkan.
“Dengan letusan perkhidmatan digital, SRE telah berevolusi menjadi pusat kerjasama yang penting merentas pasukan pembangunan dan operasi untuk memberi pengalaman digital” kata Bruno Kurtic, VP Pengasas Produk & Strategi, Sumo Logic. “Global SRE Pulse menunjukkan fakta ini dalam zaman moden, model SRE menambah lebih banyak nilai kepada pengurusan prestasi aplikasi dan program keteramatan. SRE telah muncul sebagai kumpulan khusus yang dijangka akan mengambil peluang dan memacu pertumbuhan.”
Baca Global SRE Pulse 2022 di sini.
SRE: Adakah Kita Telah Berada di Sana?
Kehidupan seharian dipenuhi dengan penggunaan pengalaman digital yang dikuasakan oleh perkhidmatan digital. Sepanjang pandemik, perusahaan telah bertukar untuk memberi lebih banyak perkhidmatan kesihatan, komunikasi video dan keberlangsungan kewangan semasa model kerja maya dan hibrid maya terbentuk. Semua ini memacu transformasi digital dan kadar dipercepatkan tidak menunjukkan sebarang tanda diperlahankan. Untuk mengikuti transformasi yang diperlukan ini, organisasi telah berpaling terhadap SRE untuk mengukuhkan pengalaman digital dipertingkat.
Jadi bukanlah satu kejutan apabila responden Global SRE Pulse mengatakan bahawa penggunaan SRE adalah penuh, dengan sebanyak 62% responden melaporkan bahawa organisasi mereka memilih proses SRE pada hari ini. Apabila ditanya tentang cara perusahaan mereka memanfaatkan SRE:
· 19% menggunakan SRE di seluruh organisasi IT;
· 55% menggunaan SRE dalam pasukan, produk atau perkhidmatan khusus;
· 23% sedang menerajui penggunaan SRE; dan
· Dua peratus responden memilih “lain-lain” dan hanya satu peratus organisasi cuba menggunakan SRE tetapi tidak berjaya.
“Penggunaan SRE juga membantu mencipta pengalaman baharu supaya transformasi digital boleh berlaku dengan lebih cepat. Penyelidikan ini telah membuktikan - SRE telah menjadi fungsi kejuruteraan yang penting dan ini patut dianggap sebagai piawai untuk mana-mana perniagaan berjaya dalam zaman digital ini”, kata Eveline Oehrlich, Ketua Pegawai Penyelidikan, DevOps Institute.
No comments:
Post a Comment