Sejak penubuhannya pada tahun 2018, CIIE telah berkembang dari segi skala dan pengaruh. Bidang pameran perniagaannya telah meningkat daripada 270,000 meter persegi pada tahun 2018 kepada 366,000 meter persegi pada tahun 2021. Pempamer dalam empat CIIE yang lalu telah melancarkan lebih daripada 1,500 produk, teknologi dan perkhidmatan baharu, serta mencapai penyelesaian urus niaga tentatif bernilai lebih $270 bilion.
Memandangkan CIIE memasuki tahun kelimanya, semakin banyak negara di sepanjang Jalur dan Laluan telah mula menumpukan perhatian mereka ke arah pasaran China dan mengeksport produk mereka ke China.
Pada CIIE pertama, Ma Yuxia, seorang ahli perniagaan wanita Cina yang berpangkalan di Amerika Selatan, telah memperkenalkan patung mainan plush alpaka ke pasaran China.
Ma dan rakan kongsinya dari Peru telah menyewa gerai kecil berukuran 9 meter persegi untuk mempamerkan dan mempromosikan patung mainan ini dan kraf tangan tradisional lain di Peru. Mereka juga telah menubuhkan jenama mereka sendiri yang dipanggil Warmpaca.
Penyertaan mereka dalam ekspo tersebut ternyata membuahkan hasil. Setelah mengambil bahagian dalam CIIE selama empat tahun berturut-turut, kini Warmpaca boleh didapati di lebih 20 buah pusat membeli-belah di China.
Setakat ini, lebih 80 peratus kawasan pameran perniagaan yang dirancang untuk CIIE kelima telah ditempah. Lebih daripada 260 syarikat Fortune Global 500 dan pemimpin industri akan menghadiri ekspo ini pada tahun ini.
Banyak negara telah mengesahkan penyertaan mereka dalam pameran negara, Laporan Keterbukaan Dunia dan Indeks Keterbukaan Dunia baharu pula akan dikeluarkan di Forum Ekonomi Antarabangsa Hongqiao, bahagian utama ekspo ini.
Begitu ramai pihak menunjukkan minat, ruang di ekspo ini pasti akan terisi dengan cepat. Pastikan anda mendaftar untuk menyertai edisi kelima sebelum kehabisan! Klik di sini untuk mendaftar: https://www.ciie.org/exhibition/f/book/register?locale=en.
http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=16169
No comments:
Post a Comment