Friday, May 21, 2021

KAJIAN BEBAS MENUNJUKKAN PENYELESAIAN TRAFIK LIVERAMP YANG DISAHKAN MENDORONG LEBIH DARIPADA 340% PULANGAN PELABURAN BAGI PEMASAR

 Penerapan Global bagi ATS Mengukuhkan Kedudukannya sebagai Penyelesaian Pasca Kuki Terunggul di dalam Ekosistem, Melebihi 400 Penerbit dan 70 Platform


SAN FRANCISCO, 20 Mei (Bernama-BUSINESS WIRE) -- LiveRamp® (NYSE: RAMP) platform penyambungan data terkemuka, hari ini mengumumkan Penyelesaian Trafik yang Disahkan (ATS) mereka telah digunakan oleh ratusan penerbit, jenama dan platform merentasi seluruh dunia, termasuk di Amerika Syarikat, United Kingdom, Perancis, Itali, Sepanyol, Jerman, Australia dan Jepun. Lebih daripada 70 platform permintaan dan penawaran dan lebih daripada 400 penerbit, termasuk 70% bagi Comscore 20 dan 65% bagi Comscore 50, telah menggunakan ATS untuk menawarkan kepada pemasar dengan satu cara yang lebih efisien untuk menjangkau pelanggan mereka dan mengukur hasil kempen tanpa kuki pihak ketiga atau pengecam peranti.

“Industri digital sedang menjalani perubahan besar dengan berakhirnya kuki pihak ketiga dan pengecam peranti mudah alih. Kami bertekad untuk mewujudkan infrastruktur yang neutral dan saling kendali untuk era baharu ini, dan penggunaan ATS yang luar biasa di seluruh dunia membuktikan bahawa kami telah melakukannya,” kata Ketua Pegawai Eksekutif LiveRamp, Scott Howe. “Dalam bahasa mudah, ATS menempatkan penerbit dan pemasar untuk mengendalikan data mereka sendiri. Ini menjanakan hasil yang lebih baik bagi pemasar, kadar hasil yang lebih tinggi bagi penerbit dan menyediakan peluang bagi ketelusan yang lebih baik. Lebih 100 jenama menggunakan ATS, termasuk pelanggan melalui perkongsian agensi, dan kami menjangkakan jumlah ini akan hanya bertambah.”

Penerbit

Penerbit sedang memanfaatkan ATS bagi membolehkan inventori berasaskan orang dan meningkatkan pengewangan, termasuk Microsoft Advertising, penerbit kedua terbesar di dunia, yang telah menyaksikan peningkatan yang lebih besar daripada 40% di dalam CPM pada impresi yang disahkan. Kelebaran bagi penggunaan ATS di seluruh dunia menunjukkan bahawa pelbagai penerbit melihat penyelesaian LiveRamp sebagai bukan hanya berdaya maju bagi perniagaan mereka, tetapi adalah penting di dalam melayani audiens mereka yang unik dan pelbagai. Penerbit lain yang terkenal yang telah menggunakan ATS termasuk: Realtor.com, CafeMedia, Tubi, dan The McClatchy Company di Amerika Syarikat; Dennis Publishing, eBay Classifieds Group UK, dan IDG di United Kingdom; Burda Community Network di Jerman; dan Cricket Australia, penerbit dalam aplikasi pertama yang telah menandatangani, antara banyak yang lain.

  • “Penonton TV kini bersepadu dengan baiknya ke dalam persekitaran penstriman, yang berpecah-pecah merentasi pelbagai platform peranti untuk pengiklan. Ini membuat cabaran pemasar untuk menjangkau dan mengukur satu sasaran audiens pelbagai dimensi, dan mempunyai satu pengecam berdasarkan orang adalah penting untuk memastikan bahawa kempen pengiklanan kekal relevan di semua saluran dan peranti,” kata Mark Rotblat, Ketua Pegawai Hasil di Tubi. “LiveRamp membantu membolehkan pengesahan perhubungan pihak pertama dengan penonton kami agar kami dapat terus menyampaikan pengalaman yang memberikan kesan, pada skala.”
  • “Dengan menjadi pengguna awal bagi penyelesaian ATS LiveRamp di Eropah telah hanya memperkukuhkan perhubungan kami dengan rakan penerbit kami yang dihargai,” kata Mandy Schwab, Pengarah Digital Media di Burda Community Network (BCN). “Sejak mengintegrasikan penyelesaian ATS LiveRamp satu tahun yang lalu, kami telah membolehkan jenama-jenama media membuka dengan jayanya peluang untuk mengewangkan inventori media dengan lebih baik melalui identiti berdasarkan orang yang mementingkan privasi.”
  • “Bersama dengan LiveRamp, kami meletakkan kembali kuasa di tangan penerbit,” kata Paul Bannister, Ketua Pegawai Keselamatan bagi CafeMedia. “Kami membolehkan ribuan jenama media kami untuk meningkatkan pendapatan dengan mengaktifkan data pihak pertama dalam satu cara yang selamat dan berpusatkan kepada privasi, tanpa perlu bimbang tentang kebocoran data, terutama kerana teknologi kawalan data penerbit LiveRamp yang mantap. Kami sudahpun melihat audiens yang disahkan menjanakan kadar hasil yang jauh lebih tinggi daripada ketika menggunakan kuki pihak ketiga.”
Jenama

Satu kajian Impak Ekonomi Total™ (TEI) yang baharu oleh Forrester Consulting, yang ditugaskan oleh LiveRamp, mendapati pengiklan yang menggunakan ATS LiveRamp dapat mencapai ROI 343% dalam tempoh tiga tahun dengan pembayaran balik dalam tempoh hanya enam bulan daripada pelaburan awal.

Di seluruh dunia, lebih 100 jenama merentasi garis tegak telah mengiktiraf betapa mendesaknya untuk mencari satu alternatif kepada pengecaman data, menggunakan ATS sebagai satu penyelesaian yang tahan lama dan bernilai untuk pengaktifan, pengukuran dan pembahagian yang lancar merentasi paparan, dalam aplikasi mudah alih, TV bersambung dan OTT. Berbanding dengan kempen yang menggunakan kuki pihak ketiga, pemasar melihat peningkatan yang ketara dengan LiveRamp, termasuk:
  • Peningkatan 403% di dalam tempahan perjalanan bagi sebuah rantaian hotel antarabangsa terkemuka
  • 85 - 95% Kadar Penyelesaian Video (VCR) bagi sebuah syarikat kesihatan sosial terkemuka yang tidak mencari keuntungan
  • 84.3% kenaikan purata dalam ROAS terjamin daripada pelbagai jenama sepanjang tahun lalu
Dengan membolehkan beratus-ratus kempen pengiklanan jenama pada suku pertama tahun 2021 sahaja, ATS memberikan kuasa kepada satu pendekatan berasaskan orang untuk berhubung dengan audiens di semua saluran, bagi menjadikan interaksi pengguna relevan, tersambungkan dan boleh diukur. Memandangkan jenama dan agensi mereka berpangsi dengan cepat sepanjang tahun lalu, mereka telah beralih kepada LiveRamp bagi mengaktifkan segmen di dalam platform teknologi dan penerbit untuk menjangkau manusia sebenar — dan bukannya kuki atau ID peranti.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=14555

No comments:

Post a Comment

DARI BAHAN API FOSIL KE MASA DEPAN HIJAU: OXFORD DAN EBC FINANCIAL GROUP BINCANG APA YANG MENGHALANG KITA

EBC Financial Group dan Jabatan Ekonomi Oxford University merungkai halangan kepada kemajuan iklim, meneroka cukai karbon, pembaharuan subsi...