Wednesday, June 21, 2023

CERTIK DIANUGERAHKAN BOUNTY $500K UNTUK PENEMUAN ANCAMAN KESELAMATAN UTAMA PADA SUI BLOCKCHAIN

New York, 20 Jun (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- CertiK, perintis global dalam keselamatan blockchain, telah dianugerahkan hadiah $500K oleh Sui untuk penemuan jenis ancaman keselamatan baharu. Ancaman itu, yang diberi nama kod "HamsterWheel", berpotensi untuk mengganggu keseluruhan rantai Sui Layer satu.

Berbeza daripada serangan tradisional yang menutup rantai dengan nod terhempas, serangan HamsterWheel memerangkap semua nod dalam keadaan operasi tanpa henti tanpa memproses transaksi baharu, seolah-olah ia berjalan pada roda hamster. Strategi ini boleh melumpuhkan keseluruhan rangkaian, dengan berkesan menjadikan mereka tidak boleh beroperasi.

CertiK melaporkan kerentanan kritikal ini kepada Sui sebelum pelancaran mainnet mereka dan menerima pengesahan daripada Sui tentang kemungkinan kerosakan yang boleh ditimbulkan oleh serangan HamsterWheel pada rangkaian. Menyedari beratnya keadaan, Sui dengan pantas melaksanakan penyelesaian untuk mengurangkan kemungkinan bahaya serangan sedemikian. Pembetulan telah pun dilaksanakan untuk memastikan keselamatan rangkaian SUI.

Sebagai menghargai penemuan penting CertiK, Sui telah membayar ganjaran $500,000 untuk penemuan kritikal ini. Gerak isyarat ini menekankan nilai usaha keselamatan siber yang proaktif, program hadiah pepijat dan kepentingan memupuk ekosistem rantaian blok yang selamat dan berdaya tahan.

"Penemuan serangan HamsterWheel menunjukkan kecanggihan ancaman terhadap rangkaian rantaian blok yang semakin berkembang. Di CertiK, kami berdedikasi untuk kekal di barisan hadapan dalam perkembangan keselamatan bagi memastikan keselamatan dan kebolehpercayaan dunia Web3," kata Kang Li, Ketua Pegawai Keselamatan di CertiK.

Insiden ini menyerlahkan keperluan langkah keselamatan yang teguh dan pengenalpastian ancaman awalan dalam ruang blockchain yang pesat membangun. Ia mengulangi komitmen CertiK untuk menjamin dunia web3 melalui teknologi termaju dan perkhidmatan keselamatan terbaik dalam kelasnya.

Mengenai CertiK

CertiK ialah perintis dalam keselamatan blockchain, memanfaatkan teknologi AI terbaik dalam kelasnya untuk melindungi dan memantau protokol blockchain dan kontrak pintar. Diasaskan pada 2018 oleh profesor dari Universiti Yale dan Universiti Columbia, misi CertiK adalah untuk menjamin dunia web3. CertiK menggunakan inovasi termaju dari akademia kepada perusahaan, membolehkan aplikasi kritikal misi untuk skala dengan keselamatan dan ketepatan.

Salah satu syarikat yang paling pesat berkembang dan paling dipercayai dalam keselamatan blockchain, CertiK ialah peneraju pasaran sebenar. Setakat ini, CertiK telah bekerja dengan hampir 4,000 pelanggan perusahaan, memperoleh aset digital bernilai lebih $360 bilion, dan telah mengesan hampir 70,000 kelemahan dalam kod blockchain. Pelanggan kami termasuk projek terkemuka seperti Aave, Polygon, Binance Smart Chain, Yearn Finance dan Chiliz.

CertiK disokong oleh Insight, Partners, Sequoia, Tiger Global, Coatue Management, Lightspeed, Advent International, SoftBank, Hillhouse Capital, Goldman Sachs, Coinbase Ventures, Binance, Shunwei Capital, IDG Capital, Wing, Legend Star, Danhua Capital dan pelabur lain.

Mengenai Sui

Sui ialah blok blok Lapisan 1 pertama yang direka dari bawah untuk membolehkan pencipta dan pembangun membina pengalaman yang memenuhi keperluan bilion pengguna seterusnya. Sui berskala mendatar untuk menyokong pelbagai pembangunan dApp dengan kelajuan tiada tandingan pada kos rendah. Platform pertama seumpamanya membawakan pengguna blok blok tujuan umum dengan daya pemprosesan yang tinggi, kelajuan penyelesaian segera, aset dalam rantaian yang kaya dan pengalaman web3 yang mesra pengguna. Ketahui lebih lanjut: https://sui.io 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17235

No comments:

Post a Comment

GRADIANT MELANCARKAN BAHAN KIMIA CURE UNTUK INDUSTRI PENTING DUNIA

Portfolio menyeluruh lebih 300 formulasi kimia proprietari dengan kepakaran di lapangan dan perkhidmatan bertaraf dunia yang meningkatkan ke...