REDWOOD CITY, Calif., 14 Okt (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Poshmark, Inc. (Nasdaq: POSH), pasaran sosial terkemuka untuk gaya baharu dan terpakai, hari ini mengumumkan ia telah disenaraikan dalam Fortune’s 2022 Change the World untuk mempromosikan kemampanan dan membantu mengekalkan barangan dalam kitaran dan keluar dari tapak pelupusan.
“Poshmark telah memberi kuasa kepada berjuta-juta orang untuk menubuhkan perniagaan mereka sendiri melalui penjualan barang terpakai. Impak kami adalah hasil langsung daripada komuniti penjual kami, dan cara mereka menjadikan sistem fesyen lebih terhubung, berkitar dan mampan,” ujar Manish Chandra, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Poshmark. “Dengan menyediakan platform semua-dalam-satu untuk memudahkan pengalaman membeli-belah barang terpakai, Poshmark menjadikannya mudah, ringkas dan menyeronokkan untuk menyertai ekonomi kitaran.”
Sebagai pasaran sosial terkemuka untuk barangan terpakai, Poshmark telah menyimpan lebih daripada 200 juta item dalam kitaran merentas kategori pakaian, haiwan kesayangan, rumah, elektronik dan banyak lagi, semuanya berfungsi sebagai sumber pendapatan untuk berjuta-juta penjual bebas. Pada 2021, nilai dagangan kasar Poshmark meningkat 27% kepada $1.8 bilion, menunjukkan peningkatan minat dalam membeli dan menjual barangan terpakai, terutamanya dalam kalangan khalayak milenium dan Gen Z.
Untuk memanjangkan lagi jangka hayat item, Poshmark memperkenalkan ciri Reposh pada tahun 2020, yang membolehkan pengguna menyenaraikan semula item yang dibeli di Poshmark dengan cekap. Sejak melancarkan ciri tersebut, penjual telah Reposhed 4.5 juta penyenaraian dan bilangan item yang telah diReposhed sejak pelancaran telah meningkat 57% pada asas tahun ke tahun.
Senarai Change the World mengiktiraf syarikat yang mempunyai kesan sosial yang positif melalui aktiviti yang merupakan sebahagian daripada strategi perniagaan teras mereka. Fortune menilai calon berdasarkan faktor berikut:
“Poshmark telah memberi kuasa kepada berjuta-juta orang untuk menubuhkan perniagaan mereka sendiri melalui penjualan barang terpakai. Impak kami adalah hasil langsung daripada komuniti penjual kami, dan cara mereka menjadikan sistem fesyen lebih terhubung, berkitar dan mampan,” ujar Manish Chandra, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Poshmark. “Dengan menyediakan platform semua-dalam-satu untuk memudahkan pengalaman membeli-belah barang terpakai, Poshmark menjadikannya mudah, ringkas dan menyeronokkan untuk menyertai ekonomi kitaran.”
Sebagai pasaran sosial terkemuka untuk barangan terpakai, Poshmark telah menyimpan lebih daripada 200 juta item dalam kitaran merentas kategori pakaian, haiwan kesayangan, rumah, elektronik dan banyak lagi, semuanya berfungsi sebagai sumber pendapatan untuk berjuta-juta penjual bebas. Pada 2021, nilai dagangan kasar Poshmark meningkat 27% kepada $1.8 bilion, menunjukkan peningkatan minat dalam membeli dan menjual barangan terpakai, terutamanya dalam kalangan khalayak milenium dan Gen Z.
Untuk memanjangkan lagi jangka hayat item, Poshmark memperkenalkan ciri Reposh pada tahun 2020, yang membolehkan pengguna menyenaraikan semula item yang dibeli di Poshmark dengan cekap. Sejak melancarkan ciri tersebut, penjual telah Reposhed 4.5 juta penyenaraian dan bilangan item yang telah diReposhed sejak pelancaran telah meningkat 57% pada asas tahun ke tahun.
Senarai Change the World mengiktiraf syarikat yang mempunyai kesan sosial yang positif melalui aktiviti yang merupakan sebahagian daripada strategi perniagaan teras mereka. Fortune menilai calon berdasarkan faktor berikut:
No comments:
Post a Comment