Gupshup menambahkan penyelesaian pemesejan mereka dengan penyelesaian suara peneraju pasaran Knowlarity untuk menyatukan kepimpinan mereka dalam penglibatan perbualan.
SAN FRANCISCO, 3 Feb (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Gupshup, peneraju dunia di dalam penglibatan perbualan, mengumumkan pemerolehan Knowlarity Communications. Knowlarity adalah sebuah peneraju dunia di dalam komunikasi awan, dengan menawarkan telefoni awan, automasi pusat hubungan, pembantu suara yang dikuasakan oleh AI dan penyelesaian analitik pertuturan kepada lebih 6,000 pelanggan merentasi 65 buah negara. Pemerolehan itu melengkapkan suite Pemesejan Perbualan Gupshup yang terkemuka di dalam industri dan menjadikan Gupshup sebagai peneraju di dalam komunikasi suara & video. Knowlarity beroperasi dalam pasaran Penglibatan Perbualan berasaskan suara, yang bersedia untuk mengubah pusat hubungan, sistem IVR dan sistem suara pintar, dengan menyumbang kepada jumlah pasaran boleh alamat (TAM) sebanyak hampir $18 bilion1 pada 2024.
Siaran akhbar ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20220202005128/en/
Hasil Knowlarity meningkat 50% berbanding tahun sebelumnya, manakala pendapatan antarabangsa kecuali India berkembang 100% dalam tempoh yang sama. Knowlarity menawarkan penyelesaian dengan kebolehpercayaan dan kecerdasan yang tiada tandingan yang membolehkan perniagaan untuk melibatkan pelanggan mereka dengan lebih baik melalui penyelesaian suara dan video yang dibolehkan oleh AI untuk ROI yang dipertingkatkan. Penyelesaian Knowlarity sedang digunakan merentasi pelbagai industri termasuk BFSI, Barangan Pengguna, IT/ITeS dan Penjagaan Kesihatan, merentasi pelbagai perjalanan pelanggan yang meliputi jualan dan penjanaan utama, perkhidmatan dan sokongan pelanggan, panggilan automatik, tinjauan dan maklumat balas, logistik dan penghantaran serta kerja jarak jauh. Mereka mempunyai perkongsian yang terkemuka di dalam industri dengan Google Cloud untuk Analitik Pertuturan dan penyepaduan dengan sistem CRM yang terkemuka di dunia seperti Salesforce, Freshworks, Hubspot dan Zoho antara lain. Knowlarity mempunyai bilangan pelanggan Unikorn paling tinggi di dalam pasaran suara di India.
“Ketika penglibatan perniagaan dengan pengguna bertukar menjadi perbualan, Gupshup sibuk membolehkan lebih banyak cara bagi perniagaan untuk menyampaikan pengalaman yang kaya. Dengan penambahan produk Knowlarity, perniagaan kini akan dapat membina pengalaman perbualan yang lancar merentasi kedua-dua saluran pemesejan dan suara,” kata Beerud Sheth, pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif, Gupshup. “Knowlarity adalah peneraju pasaran yang jelas dalam suara - suite produk mereka yang komprehensif yang merangkumi telefoni awan dan automasi pusat hubungan, bersama-sama dengan tarikan pelanggan yang cemerlang akan meningkatkan lagi kedudukan kepimpinan Gupshup. Saya teruja untuk mengalu-alukan pasukan Knowlarity ke dalam keluarga Gupshup.”
“Kami di Knowlarity teruja untuk menjadi sebahagian daripada Gupshup. Ini akan membawa kepada pengalaman yang lebih kaya untuk pelanggan kami yang sedia ada dan bakal pelanggan bersama-sama dengan pengayaan produk dan peluang pengembangan geografi yang ketara. Budaya kami yang memusat kepada pelanggan, tertumpu kepada inovasi yang diselaraskan dengan sempurna dan kami melihat sinergi yang ketara serta produk baharu muncul daripada gabungan dua pasukan yang hebat itu,” kata Yatish Mehrotra, Ketua Pegawai Eksekutif, Knowlarity.
“Keperluan bagi perniagaan untuk mengekalkan komunikasi yang berkesan dengan pelanggan mereka adalah kunci kepada membina perhubungan yang lebih kukuh dan tahan lama tanpa mengira sektor, peringkat atau pasaran. Pandemik itu hanya menyerlahkan lagi keperluan ini - dan meningkatkan permintaan untuk penyelesaian komunikasi yang disatukan dan lancar yang membolehkan syarikat untuk berhubung dengan pelanggan mereka merentasi semua saluran. Penggabungan Gupshup dan Knowlarity mencipta satu penawaran produk yang unik untuk pelanggan merentasi geografi, mengukuhkan kedudukan kepimpinan yang telah dicapai oleh kedua-dua perniagaan dalam ruang penglibatan perbualan dan komunikasi berasaskan awan. Sebagai pihak awal yang menaruh keyakinan terhadap Knowlarity, Sequoia India terus kekal teruja dengan sektor ini. Kami teruja dengan pencapaian ini dan mengharapkan satu perkongsian yang berkekalan,” kata Sandeep Kher, Pengarah, Sequoia Capital India dan Asia Tenggara.
“Pelaburan dan perjalanan kami dengan Knowlarity selama ini terus mengukuhkan kepercayaan kami bahawa India menghasilkan perniagaan SaaS yang bertaraf dunia. Gupshup dan Knowlarity adalah satu kesesuaian yang semula jadi. Kami ingin mengucapkan tahniah kepada pasukan di Gupshup dan Knowlarity dan mendoakan yang terbaik untuk mereka ketika mereka membentuk satu perkongsian yang kukuh pada tahun-tahun akan datang,” kata Subeer Monga, Rakan Kongsi, Mayfield India.
“Pelanggan ingin dapat berkomunikasi dengan perusahaan dalam bentuk teks, suara dan saluran lain yang menjadi pilihan. Knowlarity adalah perintis bagi telefoni perusahaan dalam pasaran baru muncul. Gupshup adalah peneraju pasaran di dalam pemesejan. Pemerolehan Gupshup terhadap Knowlarity mewujudkan peneraju komunikasi yang terbesar dan paling maju di dalam ekonomi pasaran baru muncul yang berkembang pesat,” kata Ambarish Gupta, pengasas bersama bagi Knowlarity.
Pada tahun 2021, Gupshup menjadi sebuah Unikorn dengan satu penilaian $1.4 bilion dan mengumpulkan $340 juta daripada Tiger Global, Fidelity Management and Research Co. LLC dan pelabur global tersohor yang lain. Ini adalah pemerolehan kedua Gupshup di dalam tempoh empat bulan lepas, berikutan pengambilalihan ke atas Dotgo, platform RCS (Perkhidmatan Komunikasi Kaya) terkemuka di dunia.
Urus niaga itu dijangka ditutup pada penghujung Februari 2022, tertakluk kepada penyempurnaan syarat penutupan biasa. DC Advisory bertindak sebagai penasihat kewangan tunggal kepada Knowlarity pada urus niaga tersebut.
Maklumat mengenai Gupshup
Gupshup membolehkan penglibatan pelanggan yang lebih baik melalui perbualan. Gupshup adalah platform penglibatan perbualan terkemuka, yang memperkasakan lebih 6 bilion mesej setiap bulan. Di bahagian menegak, ribuan perniagaan besar dan kecil di pasaran baru muncul menggunakan Gupshup untuk membina pengalaman perbualan pelbagai arah merentasi pemasaran, jualan, dan sokongan. Gupshup menyediakan satu API pesanan tunggal untuk lebih 30 saluran, penyelesaian suara yang dikuasakan oleh AI, satu kit peranti yang membina pengalaman perbualan yang kaya, lebih 500 penyepaduan dengan sistem CRM, eDagang dan Automasi Pemasaran terkemuka dan satu rangkaian perkongsian pasaran baru muncul merentasi aplikasi pemesejan, pengeluar peranti, ISV dan pengendali mudah alih. Dengan Gupshup, perniagaan telah menjadikan perbualan sebagai sebahagian daripada kejayaan penglibatan pelanggan mereka. www.gupshup.io
Maklumat mengenai Knowlarity
Knowlarity membolehkan komunikasi automatik dengan membenarkan pengendali bekerja dalam talian melalui Awan. Knowlarity membolehkan perniagaan bekerja pada satu rangkaian komunikasi yang berkesan melalui penyelesaian awan seperti Klik untuk memanggil, penopengan nombor, sistem IVR berbilang peringkat, API Perniagaan WhatsApp, Nombor bebas tol, Platform Video Boleh Tanam, penyelesaian yang dibolehkan oleh AI seperti Analitik Pertuturan & VoiceBot/ChatBot, dan banyak lagi. Knowlarity mempunyai keupayaan untuk memperkasakan pasukan anda dengan penyelesaian kerja maya bagi memastikan operasi perniagaan tidak terjejas dengan membolehkan bekerja dari mana sahaja. Knowlarity telah diasaskan oleh Ambarish Gupta dan Pallav Pandey. https://www.knowlarity.com
- Analisis Ramalan Gartner. Pusat hubungan di seluruh dunia, Jan, 2021
Lihat versi sumber di businesswire.com:
https://www.businesswire.com/news/home/20220202005128/en/
Hubungi
Media
Richard Laermer
RLM PR | gupshup@rlmpr.com | (212) 741-5106 x 216
Sumber : Gupshup
No comments:
Post a Comment