Friday, November 1, 2024

TOSHIBA MEMULAKAN PENGHANTARAN CONTOH IC PEMACU GATE UNTUK MOTOR DC TANPA BRUSHLESS TIGA FASA DALAM APLIKASI AUTOMOTIF PELBAGAI

 


KAWASAKI, Japan, 1 Nov (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation ("Toshiba") hari ini telah mula menyediakan sampel kejuruteraan pemandu pintu masuk[1] IC, "TB9084FTG,” untuk motor DC tanpa berus tiga fasa yang memacu fungsi on-board yang penting, termasuk aplikasi sistem badan automotif[2], sistem badan automotif pam elektrik dan penjana motor[3].


Banyak bahagian kenderaan jalan raya yang dikawal secara mekanikal kini telah dielektrik, dan kenderaan menggabungkan sejumlah besar motor elektrik, termasuk yang digunakan dalam aplikasi sistem badan automotif. Peralihan ini juga telah memajukan penggantian motor DC berus dengan motor DC tanpa berus yang lebih senyap dan tahan lebih lama.

TB9084FTG direka untuk mengukuhkan anjakan ini. Ianya menawarkan fungsi IC pemacu get minimum yang diperlukan untuk aplikasi automotif, dan menyokong pelbagai aplikasi motor automotif dalam kombinasi dengan peranti luaran, seperti MOSFET, IC bekalan kuasa, mikro pengawal dan PHY komunikasi[4]. Sebarang perubahan dalam keperluan sistem pelanggan boleh disokong dengan menggantikan peranti luaran yang sepadan, dengan ketara menyumbang kepada fleksibiliti dalam reka bentuk sistem.

Meminimumkan fungsi membolehkan penggunaan salah satu pakej [5] terkecil dalam industri, 6mm×6mm P-VQFN36-0606-0.50, dan menyumbang kepada pengecilan peralatan. Pakej ini juga mempunyai rusuk boleh basah[6] struktur, memudahkan pemeriksaan visual yang mudah untuk mengesahkan kebolehpercayaan sambungan pateri.

Toshiba akan terus mengembangkan barisan IC pemacu gerbangnya dengan menilai keperluan pasaran dan mengoptimumkan fungsi produk. Ia akan memperkenalkan produk baharu yang memanjangkan elektrifikasi dan meningkatkan keselamatan peralatan automotif.

Nota:
[1] Seorang pemandu untuk memandu MOSFET.
[2] Aplikasi seperti pintu gelangsar berkuasa, pintu belakang berkuasa (pintu belakang berkuasa), tempat duduk berkuasa.
[3] Aplikasi yang mengintegrasikan peningkatan kuasa (motor) dan fungsi penjanaan kuasa (penjana) kenderaan hibrid.
[4] PHY(Fizikal): Antara muka dalam lapisan fizikal dalam standard komunikasi dalam kenderaan.
[5] Sebagai IC pemacu get untuk motor DC tanpa berus tiga fasa fungsi tunggal. Tinjauan Toshiba, setakat September 2024.
[6] Bentuk bahagian hadapan bungkusan. Struktur terminal yang membenarkan Pemeriksaan Optik Automatik (AOI) pemasangan pada papan.

Aplikasi

Peralatan automotif

•  Aplikasi sistem badan, pam elektrik, penjana motor

Ciri-ciri

• Fleksibiliti tinggi kerana meminimumkan fungsi IC pemacu pintu untuk motor DC tanpa berus tiga fasa
• Pakej kecil
• Pin keluaran satu saluran yang boleh memacu Nch-MOSFET
• Boleh beroperasi sebagai pemandu pintu untuk jambatan separuh tiga saluran

Ikuti pautan di bawah untuk maklumat lanjut tentang IC pemandu pintu baharu.
IC Pemacu Pintu Automotif untuk Motor Tanpa Brushless Tiga Fasa: TB9084FTG

Ikuti pautan di bawah untuk mendapatkan gambaran keseluruhan lengkap produk dengan pemacu get, IC kuasa, mikro pengawal dan PHY komunikasi.
Toshiba Melancarkan IC Pemacu Gerbang Siri SmartMCD™ dengan Pengawal Mikro Terbenam


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=18663

No comments:

Post a Comment

ACARA SAMPINGAN YANG DIADAKAN DI FORUM BANDAR SEDUNIA KE-12 UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN DAN AMALAN PEMBANGUNAN BANDAR LESTARI GLOBAL

KAHERAH, 13 Nov., 2024 /Xinhua-AsiaNet/-- Semasa Forum Bandar Sedunia ke-12, satu acara sampingan berhubung pengalaman dan amalan pembanguna...