Kini menjejaki penghantaran antarabangsa di 46 buah negara APAC, dengan lebih 240% pertumbuhan dalam penghantaran tahunan dan lebih 90% pertumbuhan dalam pelanggan APAC baharu, syarikat terkemuka dunia terus memilih FourKites untuk kebolehlihatan rantaian bekalan masa nyata hujung ke hujung
CHENNAI, India, 20 Dis (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Syarikat kebolehlihatan rantaian bekalan terkemuka, FourKites, hari ini mengumumkan pertumbuhan global yang kukuh pada tahun 2022, apabila syarikat itu melaksanakan visinya untuk rantaian bekalan automatik, saling berkait dan kerjasama yang merangkumi pengangkutan, gudang, kedai, trak dan banyak lagi. Khususnya di Asia-Pasifik, syarikat itu merealisasikan pertumbuhan sebanyak 91% dalam pelanggan baharu di rantau ini dan lebih daripada 240% pertumbuhan dalam penghantaran yang dijejaki merentasi 46 buah negara APAC.
Antara pelanggan baharu yang menggunakan FourKites untuk mengubah rantaian bekalan mereka ialah Mitsui & Co. Global Logistics Ltd, NestlĂ© Japan, Chevron Corporation, Kraft Heinz, SpaceX dan QVC — mengesahkan lagi kedudukan Gartner dalam FourKites sebagai Peneraju dalam Gartner® Magic Quadrant™ 2022 untuk Penyelesaian Kebolehlihatan Pengangkutan Masa Nyata dan pembekal kebolehlihatan pilihan untuk pelanggan dengan rantaian bekalan paling kompleks.1
Di peringkat global, FourKites merekodkan hampir 50% pertumbuhan tahun ke tahun, ketika syarikat ini terus menghubungkan rantaian bekalan sebanyak 50% daripada Fortune 500. Pada tahun 2022 di rantau APAC, FourKites mencapai:
- Pertumbuhan 240% dalam jumlah penghantaran
- Pertumbuhan 91% dalam pelanggan baharu
- Pertumbuhan 146% dalam bilangan pembawa yang menjejaki beban
- 1.8B+ batu dijejaki
- Pertumbuhan 30% dalam bilangan pelabuhan serantau yang dijejaki kini berjumlah 282 pelabuhan
- Pertumbuhan 486% dalam bilangan kemudahan yang dijejaki kini berjumlah 14K kemudahan
- Penjejakan OTR secara langsung di seluruh Australia, New Zealand, India, Thailand, Taiwan, Filipina, Singapura dan Malaysia dengan pengembangan jangka pendek ke negara tambahan di rantau ini
Sebagai tambahan kepada pelaburan strategik pada tahun 2021 daripada pemain utama industri, Qualcomm Ventures LLC, Volvo Group Venture Capital AB dan Zebra Technologies, sepanjang tahun lalu, FourKites memeterai perkongsian strategik dengan beberapa syarikat besar industri untuk terus melaksanakan visi beraninya untuk masa depan rantaian bekalan digital. Syarikat ini termasuk FedEx, Quiet Platforms, Mitsui & Co., Ltd., Sony, Microsoft dan Narvar. Perintis kebolehlihatan rantaian bekalan masa nyata juga diiktiraf bagi kepimpinan industrinya dan inovasi berterusan oleh Gartner, SupplyChainBrain, Blue Yonder, Builtin Chicago, Manhattan Associates dan Food Shippers of America.
FourKites memanfaatkan pelaburan strategik Mitsui bernilai $10 juta untuk mengembangkan penawarannya di seluruh rantau APAC. Hubungan strategik yang pada mulanya akan memfokus kepada Jepun, akan menyampaikan penyelesaian hiper-lokal untuk pasaran APAC, sambil meningkatkan keupayaan FourKites merentas jualan, perkhidmatan pelanggan dan operasi.
"Kami teruja untuk bekerjasama dengan FourKites bagi membawa kebolehlihatan dan kecekapan rantaian bekalan diperbaik kepada operasi dalam semua industri dan semua negara di seluruh APAC," kata John Kenichi Kogiku, Pengurus Besar Bahagian Perniagaan Penyelesaian Digital di Mitsui. “FourKites dan Mitsui berkongsi budaya inovasi, integriti dan kerjasama serta visi yang lebih luas untuk mengubah rantaian bekalan global. Kami tidak sabar untuk bekerjasama dengan FourKites untuk mencapai matlamat bersama kami melalui pendigitalan dan automasi.”
"Syarikat di seluruh APAC membuat pelaburan besar dalam transformasi rantaian bekalan," kata pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif FourKites, Mathew Elenjickal. "Pada tahun 2023, kami berharap dapat membantu pelanggan APAC kami membuat lonjakan seterusnya dalam operasi logistik mereka, memperluaskan pandangan mereka lebih jauh ke dalam rangkaian mereka dan di peringkat SKU. Bersama-sama, kami akan membina rantaian bekalan yang lebih bingkas dan tangkas.”
Model kerjasama pelanggan yang unik terus menyampaikan inovasi yang mengutamakan industri
Kerjasama rapat dengan pelanggan telah menjadi asas pembangunan produk FourKites sejak penubuhan syarikat itu. Lebih sembilan daripada 10 pelanggan FourKites merupakan penyumbang aktif kepada IdeaExchange syarikat dan program Rakan Kongsi Inovasi FourKites telah menjana lebih daripada 200 peningkatan produk daripada lebih 70 syarikat yang antara lainnya termasuk Andersen Corporation, Canfor, Cardinal Health, Henkel, Kimberly-Clark dan Sprouts Farmers Market antara lain.
Penyelesaian baharu yang dikeluarkan pada tahun 2022 termasuk:
- Keupayaan penahanan & demuraj untuk membantu pengirim mengenal pasti dengan lebih cepat dan proaktif kemungkinan bayaran penahanan dan demuraj; mengutamakan pengecualian mengikut kemungkinan kesan perniagaan; dan secara proaktif melaraskan pembawa, lorong atau faktor lain mengikut keperluan.
- "Pelaporan dan penjejakan automatik FourKites untuk lautan menyediakan data yang lebih tepat dan masa nyata, yang membolehkan Canfor bertindak balas kepada pertanyaan pelanggan dengan lebih cepat dengan maklumat terkini tentang penghantaran kami yang akan datang yang sebaliknya perlu dijejaki secara manual.” — Bob Hayes, Naib Presiden Global Supply Chain di Canfor
- Inovasi penghantaran laut terpaten yang memberikan pengirim antarabangsa dan rakan kongsi mereka kebolehlihatan lengkap ke dalam semua keperluan dokumentasi yang kompleks pada setiap bahagian setiap penghantaran laut.
- Inisiatif Net Zero untuk membantu syarikat mengurangkan pelepasan rantaian bekalan, termasuk Hab Kelestarian FourKites, satu set alat analitik untuk memberikan kebolehlihatan yang lebih terhadap penggunaan sumber dan penjanaan sisa; Lembaga Penasihat Kelestarian baharu; dan penyelidikan asal yang berterusan mengenai kelestarian.
- “Untuk menjejak pelepasan dan menilai prestasi kami — semuanya bergantung kepada data. Di situlah kami teruja dengan perkongsian bersama FourKites, kerana tanpanya, kami tidak akan ada data kritikal yang kami perlukan untuk beroperasi dengan baik.” — Karen Betancourt, Naib Presiden Logistik di Cardinal Health
- Antara muka pelanggan disatukan baharu yang menyepadukan kebolehlihatan pengangkutan masa nyata dan data khusus kemudahan merentas semua mod.
- “FourKites terus cemerlang dan mengagumkan saya dengan keupayaan mereka untuk menyampaikan alatan yang berguna dan menyokong akaun kami dengan cara yang mengutamakan pelanggan. Dengan bekerjasama dengan mereka, mereka mampu melancarkan liputan di berbilang negara, mengurus kerja dan meningkatkan alat mereka sepanjang perjalanan. Saya sangat kagum dengan produk mereka dan ketangkasan dalam penghantaran.” — Juruanalisis Strategi Logistik, Pembuatan
Perihal FourKites
Platform kebolehlihatan rantaian bekalan terkemuka FourKites® melanjutkan kebolehlihatan melangkaui pengangkutan ke halaman, gudang, kedai dan seterusnya. Menjejaki lebih daripada 3 juta penghantaran setiap hari merentasi jalan raya, kereta api, lautan, udara, bungkusan dan jarak terakhir, dan mencapai lebih daripada 200 negara dan wilayah, FourKites menggabungkan data masa nyata dan pembelajaran mesin yang berkuasa untuk membantu syarikat mendigitalkan rantai bekalan hujung ke hujung mereka. Lebih daripada 1,200 jenama paling terkenal di dunia — termasuk 9 daripada 10 CPG teratas dan 18 daripada 20 syarikat makanan dan minuman teratas — mempercayai FourKites untuk mengubah perniagaan mereka dan mencipta rantaian bekalan yang lebih tangkas, cekap dan lestari. Untuk mengetahui lebih lanjut, lawati https://www.fourkites.com/.
Hubungan Media:
Marianna Vyridi
Big Valley Marketing untuk FourKites
+1 (650) 468-3263
mvyridi@bigvalley.co
Gambar yang mengiringi pengumuman ini tersedia di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/0ace1aaf-f9f8-4da4-b789-bf26126621db
1 Gartner, Critical Capabilities for Real-Time Transportation Visibility Platforms, Carly West, 24 May 2022.
SUMBER : FourKites
No comments:
Post a Comment