TOKYO, 17 Feb (Bernama-BUSINESS WIRE) -- NIPPON Platform Co., Ltd. (Ibu Pejabat: Tokyo, Jepun, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif bagi Perniagaan Luar Negara: Jun Takagi) dan Hana Bank (Ibu Pejabat: Seoul, Republik Korea, Presiden & Ketua Pegawai Eksekutif: Ji Sung-Kyu) telah memasuki ke dalam satu perkongsian strategik untuk mengembangkan hab pembayaran alternatif global Kumpulan Kewangan Hana, Global Loyalty Network (GLN), di Jepun.
Maklumat mengenai Perkhidmatan GLN
GLN adalah sebuah Hab Pembayaran Alternatif Global yang melibatkan sejumlah 58 buah syarikat dari 14 buah negara di seluruh dunia.
Ia menyediakan sebuah platform bersepadu untuk menghubungkan institusi kewangan, syarikat runcit dan pengendali mata kesetiaan di seluruh dunia kepada sebuah rangkaian tunggal, membolehkan mereka untuk secara bebas memindahkan aset digital dan e-wang di seluruh dunia.
GLN menyediakan perkhidmatan untuk membolehkan pembayaran mudah alih dalam talian dan di kedai, kiriman wang dan pengeluaran tunai ATM melalui mudah alih tanpa sekatan perbatasan.
Khususnya, GLN menggunakan kadar pertukaran tepat masa di setiap negara untuk urus niaga, yang membolehkan pembayaran prabayar dan debit secara mudah di seluruh dunia.
Latar Belakang dan Langkah-langkah Seterusnya
Selain aplikasi perbankan mereka, 1Q dan program kesetiaan/aplikasi e-dompet, HanaMembers, GLN telah bekerjasama secara strategik dengan pemain-pemain utama di dalam industri pembayaran di Korea.
Sebagai contoh, gergasi runcit Kumpulan Shinsegae (SSG Pay), syarikat pemindahan wang P2P terbesar (TOSS), dan e-dompet SK Telecom (SK Pay). Selain itu, dengan kerjasama institusi kewangan Taiwan dan Thailand, GLN mempunyai lebih daripada 85 juta pengguna.
Jepun akan menganjurkan Sukan Olimpik dan Sukan Paralimpik 2020 pada Julai ini, dan jumlah pelancong asing pasti akan meningkat semasa tempoh ini. NIPPON Platform dan GLN ingin memberikan kepada pelancong yang akan datang dengan “satu pengalaman pembayaran rentas sempadan yang lancar dan murah”.
Kami menganggarkan bahawa penggunaan e-dompet, satu bentuk nilai tersimpan elektronik yang digunakan untuk urus niaga yang dibuat dalam talian atau di kedai melalui sebuah komputer atau sebuah telefon pintar, semakin meningkat, dan dijangka menjadi satu daripada kaedah pembayaran yang paling menjadi pilihan bersama-sama dengan kad kredit dan kad debit.
GLN akan berfungsi sebagai sebuah platform hab bersepadu yang membolehkan pembayaran rentas sempadan dan menyediakan perkhidmatan kepada pengguna dan syarikat di seluruh dunia.
GLN Coupon Mall menawarkan perkhidmatan kupon secara global, dan menyediakan kupon diskaun dan insentif bukan sahaja untuk pengunjung Korea Selatan ke Jepun, tetapi juga pelancong dari seluruh dunia.
Nippon Platform mengintegrasikan pelbagai perkhidmatan GLN dengan perkhidmatan mereka sendiri dan memperkenalkan sistem GLN kepada kira-kira 100,000 peniaga (sejumlah terminal) di Jepun. Ia akan menggalakkan perkhidmatan pembayaran alternatif kepada pelawat asing di Jepun yang akan meningkatkan volum pembayaran mudah alih di kedai-kedai bersekutu mereka.
Maklumat mengenai GLN
Dengan satu inisiatif untuk membina sebuah rangkaian aset digital, GLN dilahirkan daripada idea Kim Jung-Tai, Pengerusi & Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Kewangan Hana, telah dilancarkan pada tahun 2017. Pada November 2017, Konsortium GLN Pertama telah diadakan di Seoul, Korea.
Lebih 100 ahli dari 36 syarikat peserta dari 11 buah negara telah menyertai di dalam mesyuarat ini. Mereka dimiliki oleh bank-bank global dan syarikat-syarikat runcit dari Jepun, Taiwan, China, Thailand, Rusia, Amerika Syarikat dan United Kingdom.
Negara-negara anggota Konsortium GLN termasuk bank-bank perwakilan, syarikat-syarikat runcit utama, dan syarikat-syarikat perniagaan mata dari Jepun, Taiwan, China, Thailand, Rusia dan Turki. Ia juga berhasrat untuk mengembangkan keahlian GLN kepada India, Indonesia, Vietnam, Filipina dan Kanada.
Hana Bank
Kumpulan Kewangan Hana adalah sebuah kumpulan kewangan Korea Selatan yang terkemuka yang menyediakan perkhidmatan bersepadu melalui anak-anak syarikat mereka, termasuk Hana Bank.
Maklumat mengenai Perkhidmatan GLN
GLN adalah sebuah Hab Pembayaran Alternatif Global yang melibatkan sejumlah 58 buah syarikat dari 14 buah negara di seluruh dunia.
Ia menyediakan sebuah platform bersepadu untuk menghubungkan institusi kewangan, syarikat runcit dan pengendali mata kesetiaan di seluruh dunia kepada sebuah rangkaian tunggal, membolehkan mereka untuk secara bebas memindahkan aset digital dan e-wang di seluruh dunia.
GLN menyediakan perkhidmatan untuk membolehkan pembayaran mudah alih dalam talian dan di kedai, kiriman wang dan pengeluaran tunai ATM melalui mudah alih tanpa sekatan perbatasan.
Khususnya, GLN menggunakan kadar pertukaran tepat masa di setiap negara untuk urus niaga, yang membolehkan pembayaran prabayar dan debit secara mudah di seluruh dunia.
Latar Belakang dan Langkah-langkah Seterusnya
Selain aplikasi perbankan mereka, 1Q dan program kesetiaan/aplikasi e-dompet, HanaMembers, GLN telah bekerjasama secara strategik dengan pemain-pemain utama di dalam industri pembayaran di Korea.
Sebagai contoh, gergasi runcit Kumpulan Shinsegae (SSG Pay), syarikat pemindahan wang P2P terbesar (TOSS), dan e-dompet SK Telecom (SK Pay). Selain itu, dengan kerjasama institusi kewangan Taiwan dan Thailand, GLN mempunyai lebih daripada 85 juta pengguna.
Jepun akan menganjurkan Sukan Olimpik dan Sukan Paralimpik 2020 pada Julai ini, dan jumlah pelancong asing pasti akan meningkat semasa tempoh ini. NIPPON Platform dan GLN ingin memberikan kepada pelancong yang akan datang dengan “satu pengalaman pembayaran rentas sempadan yang lancar dan murah”.
Kami menganggarkan bahawa penggunaan e-dompet, satu bentuk nilai tersimpan elektronik yang digunakan untuk urus niaga yang dibuat dalam talian atau di kedai melalui sebuah komputer atau sebuah telefon pintar, semakin meningkat, dan dijangka menjadi satu daripada kaedah pembayaran yang paling menjadi pilihan bersama-sama dengan kad kredit dan kad debit.
GLN akan berfungsi sebagai sebuah platform hab bersepadu yang membolehkan pembayaran rentas sempadan dan menyediakan perkhidmatan kepada pengguna dan syarikat di seluruh dunia.
GLN Coupon Mall menawarkan perkhidmatan kupon secara global, dan menyediakan kupon diskaun dan insentif bukan sahaja untuk pengunjung Korea Selatan ke Jepun, tetapi juga pelancong dari seluruh dunia.
Nippon Platform mengintegrasikan pelbagai perkhidmatan GLN dengan perkhidmatan mereka sendiri dan memperkenalkan sistem GLN kepada kira-kira 100,000 peniaga (sejumlah terminal) di Jepun. Ia akan menggalakkan perkhidmatan pembayaran alternatif kepada pelawat asing di Jepun yang akan meningkatkan volum pembayaran mudah alih di kedai-kedai bersekutu mereka.
Maklumat mengenai GLN
Dengan satu inisiatif untuk membina sebuah rangkaian aset digital, GLN dilahirkan daripada idea Kim Jung-Tai, Pengerusi & Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Kewangan Hana, telah dilancarkan pada tahun 2017. Pada November 2017, Konsortium GLN Pertama telah diadakan di Seoul, Korea.
Lebih 100 ahli dari 36 syarikat peserta dari 11 buah negara telah menyertai di dalam mesyuarat ini. Mereka dimiliki oleh bank-bank global dan syarikat-syarikat runcit dari Jepun, Taiwan, China, Thailand, Rusia, Amerika Syarikat dan United Kingdom.
Negara-negara anggota Konsortium GLN termasuk bank-bank perwakilan, syarikat-syarikat runcit utama, dan syarikat-syarikat perniagaan mata dari Jepun, Taiwan, China, Thailand, Rusia dan Turki. Ia juga berhasrat untuk mengembangkan keahlian GLN kepada India, Indonesia, Vietnam, Filipina dan Kanada.
Hana Bank
Kumpulan Kewangan Hana adalah sebuah kumpulan kewangan Korea Selatan yang terkemuka yang menyediakan perkhidmatan bersepadu melalui anak-anak syarikat mereka, termasuk Hana Bank.
Profil Syarikat bagi Hana Bank
Ibu pejabat: Euljiro 35, Jung-gu, Seoul, KOREA
Sejarah: Seoul Bank telah ditubuhkan pada tahun 1959, Korea Exchange Bank telah ditubuhkan pada tahun 1967, Hana Bank telah ditubuhkan pada tahun 1991
Amaun jualan: 26,003,753,000,000 won (setakat tahun 2018)
Pendapatan bersih: 2,092,800,000,000 won (setakat tahun 2018)
Jumlah aset: 421,115,600,000,000 won (setakat September 2019)
Maklumat mengenai NIPPON Platform
NIPPON Platform menyediakan “perkhidmatan platform pembayaran”, “Perkhidmatan berkaitan dengan perniagaan untuk pengunjung ke Jepun” dan “Perkhidmatan untuk peruncit bersaiz kecil dan sederhana.”
Jenama-jenama pembayaran yang boleh didapati di perkhidmatan Pembayaran NIPPON Platform (setakat 14 Februari 2020)
Amazon Pay, d payment (d Pay®), pring, atone, PAY ID, WeChat Pay, NETSPay, DBS PayLah!, OCBC Pay Anyone, UOB Mighty, Global Loyalty Network (GLN)
NIPPON Platform menyediakan “perkhidmatan platform pembayaran”, “Perkhidmatan berkaitan dengan perniagaan untuk pengunjung ke Jepun” dan “Perkhidmatan untuk peruncit bersaiz kecil dan sederhana.”
Jenama-jenama pembayaran yang boleh didapati di perkhidmatan Pembayaran NIPPON Platform (setakat 14 Februari 2020)
Amazon Pay, d payment (d Pay®), pring, atone, PAY ID, WeChat Pay, NETSPay, DBS PayLah!, OCBC Pay Anyone, UOB Mighty, Global Loyalty Network (GLN)
NIPPON Platform Co., Ltd.
Ibu pejabat: 2-14-5-3F Kamiosaki, Shinagawa-ku, Tokyo, Jepun
Pengarah: Jun Takagi, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif bagi Perniagaan Luar Negara
Shinsuke Hishiki, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif bagi Perniagaan Domestik
Ditubuhkan: September 2016
Modal: 502,487,400 JPY (Termasuk rizab modal)
Perniagaan: Perkhidmatan platform pembayaran, Perkhidmatan untuk peruncit bersaiz kecil dan sederhana
Penasihat: Koiti Hashida (Profesor di Universiti Tokyo)
Beliau merupakan seorang penasihat teknikal PLR.
PLR (Repositori Kehidupan Peribadi) adalah satu daripada PDS (Stor Data Peribadi).
Lihat versi sumber di businesswire.com:
https://www.businesswire.com/news/home/20200216005008/en/
Hubungi
Hubungan & Pertanyaan
Perhubungan Awam NIPPON Platform Co., Ltd.
Rie Masui Tel: +81-34546-1766 / E-mel: pr@nippon-g.jp
Sumber : NIPPON Platform Co., Ltd.
https://www.businesswire.com/news/home/20200216005008/en/
Hubungi
Hubungan & Pertanyaan
Perhubungan Awam NIPPON Platform Co., Ltd.
Rie Masui Tel: +81-34546-1766 / E-mel: pr@nippon-g.jp
Sumber : NIPPON Platform Co., Ltd.
No comments:
Post a Comment