SINGAPURA, 3 Feb (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Jumio, pembekal terkemuka bagi penyelesaian pengesahan dan pengsahihan identiti hujung ke hujung yang dikuasakan oleh AI, telah menjalin kerjasama dengan bank digital sepenuhnya CIMB Bank Filipina untuk menyediakan satu penyelesaian membiasakan pelanggan dengan perkhidmatan digital mereka secara ringkas, tanpa kerumitan dan mudah kepada rakyat Filipina.
Dalam tahun sepenuhnya mereka yang pertama bagi operasi formal, CIMB Bank Filipina telah mendaftar hampir 2 juta rakyat Filipina menerusi platform digital CIMB Bank PH, 30% daripada pelanggan itu adalah mereka yang berurusan buat kali pertama dengan bank, untuk menjadikan CIMB Bank PH bank sepenuhnya digital yang paling pesat berkembang di Filipina dan ASEAN, dan pemenang bagi lapan anugerah perbankan pada tahun 2019.
Memacukan kemasukan kewangan, bank sepenuhnya digital, mudah alih yang pertama itu menawarkan kadar faedah simpanan yang terbaik di dalam pasaran sebanyak 4% dengan yuran urus niaga dan baki minimum sifar, dan pembukaan akaun dan permohonan pinjaman peribadi yang lancar.
Aplikasi mudah alih CIMB Bank PH mengintegrasikan teknologi pengesahan identiti Jumio yang dipacu oleh AI untuk menyediakan suatu pengalaman membiasakan pelanggan dengan perkhidmatan digital mereka dengan selamat, terjamin dan pantas — apa yang sebelum ini mengambil masa 15 minit dengan sebuah proses video KYC kini mengambil masa kurang dari lima minit, yang menghasilkan di dalam satu peningkatan dalam penukaran dan pelanggan yang lebih gembira.
Penyelesaian pengesahan identiti Jumio menggunakan mesin pembelajaran, AI, pengesanan kehidupan yang disahkan dan biometrik berasaskan muka untuk memastikan orang di sebalik urus niaga digital itu adalah benar-benar mereka yang mereka perkatakan dengan memadankan swafoto secara langsung seseorang pengguna dengan gambar yang ditunjukkan pada kad pengenalan yang dikeluarkan oleh kerajaan mereka.
“Kerjasama kami dengan Jumio telah menjadi penting dalam mencapai kejayaan penting kami bagi sebuah bank yang sepenuhnya digital di Filipina untuk memberikan suatu pengalaman perbankan yang selamat dan terjamin,” kata Vijay Manoharan, Ketua Pegawai Eksekutif CIMB Bank PH. “Kami sangat berterima kasih kerana mempunyai mereka sebagai sekutu di dalam membawa rakyat Filipina lebih dekat dengan kemasukan kewangan.”
Kerjasama itu menyediakan kepada rakyat Filipina dengan suatu pengalaman yang selamat dan lancar dalam membiasakan pelanggan dengan perkhidmatan mereka, dan pada masa yang sama masih mengekalkan standard yang tinggi terhadap privasi data dan memenuhi keperluan pematuhan setempat.
“Di Filipina dan merentasi rantau APAC yang lebih luas, ia menjadi semakin penting bagi bank-bank untuk menawarkan suatu proses membiasakan pelanggan dengan perkhidmatan mereka digital yang diperkemaskan,” kata Robert Prigge, Ketua Pegawai Eksekutif Jumio. “Kami sangat bangga untuk menjadi rakan dengan CIMB Bank Filipina bagi membantu memberi lebih ramai rakyat Filipina akses kepada perbankan digital dalam satu cara yang selamat, lancar dan mematuhi peraturan.”
Untuk mengetahui lebih lanjut tentang pengesahan identiti dan penyelesaian pengesahan dalam talian hujung ke hujung Jumio, sila layari jumio.com.
http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13032
No comments:
Post a Comment