Tuesday, October 15, 2024

INKIA BERSEDIA MENJADI PENGELUAR TENAGA BOLEH DIPERBAHARUI TERBESAR DI PERU DENGAN PELAN PENGEMBANGAN TRANSFORMASI




• 
Lebih daripada 1 GW kapasiti solar baru akan tersedia menjelang akhir tahun 2025
• Lebih daripada 3 GW dalam saluran projek, dengan lebih 600 MW projek angin akan dilancarkan pada tahun 2026
• Inkia akan mengukuhkan kedudukannya sebagai syarikat penjanaan terbesar dan paling pelbagai di Peru dengan menambah kapasiti hidro, gas asli dan BESS sedia ada sebanyak 2,237 MW

LIMA, Peru, 14 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Inkia Energy, melalui anak syarikat milik penuhnya, Kallpa, telah menerima kelulusan alam sekitar untuk pengembangan loji tenaga solar yang sedang dibina di Selatan Peru, yang merupakan salah satu hab sumber solar terkemuka di dunia. Kelulusan ini akan meningkatkan projek solar, Sunny, daripada 228 MWp kepada 338 MWp, dan dijangka akan beroperasi sepenuhnya pada separuh kedua tahun 2025. Berpangkalan di Peru, Inkia Energy ialah pengeluar tenaga terbesar di negara itu dan dikawal oleh pelabur infrastruktur global, I Squared Capital.

Selain Sunny, Inkia telah membolehkan pembinaan dua projek solar bersebelahan, dengan menandatangani perjanjian pengambilan tenaga dan I-REC untuk pembangunan ini. Dengan ketiga-tiga projek ini, Inkia akan mengukuhkan tenaga dari 'Hab Solar Peru', menyumbang kira-kira 1 GWp kapasiti tenaga boleh diperbaharui ke Grid Bersambung Nasional bermula pada suku keempat tahun 2025.

Selain itu, syarikat ini dijangkakan untuk melancarkan dua projek angin, dengan kapasiti agregat sekurang-kurangnya 600 MW, pada tahun 2026. Pembangunan angin ini, ditambah dengan beberapa projek solar dan BESS lain, akan memperkukuhkan kedudukan syarikat sebagai pemain utama tenaga boleh diperbaharui untuk membekalkan keperluan tenaga semasa dan masa depan Peru. Inisiatif-inisiatif ini mengukuhkan cadangan nilai Inkia untuk menyediakan pelanggan dengan bekalan kuasa yang berterusan dan boleh dipercayai yang dihasilkan daripada gabungan pelbagai sumber tenaga boleh diperbaharui dan kapasiti gas asli yang cekap, yang penting untuk menampung kekurangan tenaga boleh diperbaharui dan ketidaktentuan.

Inkia juga menawarkan beberapa penyelesaian tenaga di sebalik meter kepada pelanggannya melalui kenderaan runcit khususnya, Kondu, yang telah menjadi salah satu penggerak terbesar dalam segmen pasaran perusahaan kecil dan sederhana.

“Pada terasnya Inkia ialah sebagai syarikat pemaju dan merupakan syarikat pengeluar tenaga yang berkembang paling pesat dalam dekad yang lalu. Pelancaran Sunny menandakan permulaan kempen pengembangan Inkia 2.0, selaras dengan keperluan tenaga Peru dan memastikan Inkia sebagai syarikat penyelesaian tenaga terkemuka di negara ini," kata Willem Van Twembeke, Ketua Pegawai Eksekutif Inkia Energy. "Kami percaya bahawa portfolio Inkia yang seimbang, bersama dengan penarafan gred pelaburannya, menjadikan syarikat ini pilihan utama bagi pelanggan dari segi kebolehpercayaan, baik dalam tenaga dan sokongan kewangan.”

Maklumat tentang Inkia Energy

Inkia ialah pengeluar tenaga terbesar di Peru dengan kapasiti terpasang sebanyak 2,237 MW melalui anak syarikat milik sepenuhnya, Kallpa. Inkia Energy dikawal oleh I Squared Capital, seorang pelabur infrastruktur global bebas terkemuka dengan lebih daripada $40 bilion aset di bawah pengurusan. Di Peru, Inkia mengendalikan portfolio penjanaan hidroelektrik dan gas asli kitaran gabungan yang cekap, dan baru-baru ini, syarikat ini telah memulakan sistem penyimpanan tenaga bateri (BESS) berkapasiti 34 MW. Selain Sunny, Kallpa sedang membangunkan beberapa projek angin, solar dan BESS, memastikan bekalan elektrik yang berterusan, boleh dipercayai dan mesra alam untuk Peru. Inkia juga memiliki Kondu, sebuah platform penyelesaian tenaga yang dikhaskan untuk permintaan runcit, menawarkan beberapa penyelesaian bekalan tenaga dan di sebalik meter kepada pelanggan Inkia. Di luar Peru, Inkia memiliki dan mengendalikan aset penjanaan dan pengedaran untuk lebih daripada 5.5 GW dan 2 juta pelanggan di seluruh Amerika Latin.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=18584

No comments:

Post a Comment

DUCK CREEK TECHNOLOGIES DIISYTIHAR SEBAGAI PENERAJU DALAM GARTNER® 2024 MAGIC QUADRANT™ BAGI PLATFORM TERAS INSURANS SAAS P&C, AMERIKA UTARA

Diiktiraf bagi Kesempurnaan Visi dan Keupayaan untuk Melaksanakan BOSTON, 21 Okt (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) --  Duck Creek Technologies, sebua...