Sunday, August 30, 2020

DCG MEMASUKI KE DALAM PERLOMBONGAN BITCOIN DENGAN ANAK SYARIKAT TERKINI: FOUNDRY


Syarikat baharu itu akan menyediakan modal dan khidmat nasihat untuk memperkasakan ekosistem perlombongan aset digital


DCG komited kepada pelaburan $100 juta di dalam Foundry hingga tahun 2021

NEW YORK, 28 Ogos (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Kumpulan Digital Currency  (DCG), sebuah perusahaan global yang membina, membeli, dan melabur di dalam syarikat-syarikat blok rantai, hari ini mengumumkan sebuah anak syarikat baharu milik sepenuhnya: Foundry. Diwujudkan secara senyap pada tahun 2019, Foundry menawarkan kepakaran institusi, modal, dan kecerdasan pasaran kepada pelombong dan pengeluar aset digital, dengan menyediakan kepada mereka dengan sumber untuk membina, menyenggara, dan mengekalkan keselamatan rangkaian yang ternyahpusat. Mike Colyer, bekas eksekutif di Core Scientific, telah dipilih untuk menjadi Ketua Pegawai Eksekutif Foundry.

Foundry telah diwujudkan untuk memenuhi permintaan institusi bagi meningkatkan akses modal, kecekapan pasaran, dan ketelusan di dalam industri perlombongan bitcoin. Syarikat itu pada masa ini menawarkan tiga perkhidmatan bagi ekosistem perlombongan: pembiayaan dan pemerolehan peralatan; perlombongan dan pemancangan; dan perkhidmatan perundingan dan khidmat nasihat.

Sejak penubuhannya, Foundry telah muncul sebagai satu daripada pelombong bitcoin terbesar di Amerika Utara. Ia juga telah melanjutkan puluhan juta dolar di dalam pembiayaan peralatan kepada organisasi perlombongan lain dan membantu untuk memperoleh kira-kira separuh daripada peralatan perlombongan bitcoin yang dihantar di Amerika Utara pada tahun ini.

“Kami mahu memperkasakan infrastruktur ternyahpusat di dalam ekonomi digital baharu, dan usaha kami akan menyokong pengembangan dan pertumbuhan bagi operasi perlombongan —  terutama di Amerika Utara,” kata Mike Colyer, Ketua Pegawai Eksekutif bagi Foundry. “Kami adalah sebuah perniagaan yang dibina oleh pelombong untuk pelombong, dan kami bekerjasama dengan pengusaha yang berkongsi misi kami bagi memajukan industri itu dan mewujudkan sebuah ekosistem perlombongan yang ternyahpusat.”

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13706

No comments:

Post a Comment

ASIA PASIFIK PERLU MENGEMBANGKAN TEKNOLOGI RENDAH KARBON DENGAN PANTAS BAGI MENGURANGKAN PELEPASAN KARBON: BLACK & VEATCH

  Di Future Energy Asia, peneraju kejuruteraan, pembinaan dan perundingan global akan mencadangkan kepelbagaian amalan terbaik antarabangsa ...