Wednesday, April 3, 2024

KFSH&RC ALU-ALUKAN DR. BJÖRN ZOÉGA SEBAGAI TIMBALAN KETUA PEGAWAI EKSEKUTIF BAHARU




RIYADH, Arab Saudi, 4 April (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Hospital Pakar dan Pusat Penyelidikan Raja Faisal (KFSH&RC) berbesar hati untuk mengumumkan pelantikan Dr. Björn Zoéga sebagai Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), berkuat kuasa 01 April 2024. Langkah strategik ini ditetapkan untuk mempercepatkan aspirasi KFSH&RC menjadi sebuah institusi penjagaan kesihatan terkemuka pada peringkat global, dengan memanfaatkan reputasi yang terkenal dan rekod kepimpinan Dr. Zoéga yang terbukti dalam institusi perubatan peringkat teratas.

Sebagai bekas Ketua Pegawai Eksekutif Hospital Universiti Karolinska yang terkenal pada peringkat antarabangsa di Sweden, Dr. Zoéga memainkan peranan penting dalam menegakkan piawaian tinggi institusi dan pengiktirafan global dengan rating kedua tertinggi bagi hospital Eropah dan ketujuh terbaik di seluruh dunia mengikut rating Newsweek Hospital Terbaik Dunia 2024. Pentadbiran beliau di Karolinska ditandai dengan strategi inovatif dan kecemerlangan dalam penyampaian penjagaan kesihatan—yang beliau akan perkayakan dalam KFSH&RC.

Dr. Zoéga membawa kepakaran beberapa dekad dalam pengurusan penjagaan kesihatan dan klinikal ke KFSH&RC, berpengalaman menerajui operasi sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Hospital Universiti Kebangsaan Iceland dan Pusat Tulang Belakang Stockholm. Pengalaman dan kepakarannya dalam penyelidikan dan pendidikan juga amat berharga, terutamanya mengambil kira peranan terdahulunya sebagai Presiden dan Pengerusi Lembaga Persatuan Penyelidikan Tulang Belakang Servikal EU dan Pengerusi Lembaga Penasihat Saintifik Alvotech.

Sebagai Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif, Dr. Zoéga akan berkhidmat sebagai ketua kumpulan penyampaian penjagaan kesihatan dan penyelidikan dan inovasi KFSH&RC, berikutan komitmen hospital untuk menyepadukan amalan terbaik global dalam penjagaan kesihatan dan meneruskan penyelidikan dan teknologi perubatan yang canggih.

KFSH&RC memanjangkan jemputannya kepada komuniti, rakan kongsi dan pihak berkepentingan untuk mengalu-alukan Dr. Björn Zoéga, ketika institusi itu memulakan lembaran baharu yang berpotensi dalam penjagaan kesihatan, komited memupuk masa depan yang lebih cerah dan sihat untuk semua.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut, sila hubungi:

Encik Essam Al-Zahrani, Ketua Bahagian Hal Ehwal Media, 0555254429

Abdullah Al-Awn, Editor Media Kanan, 0556294232

Foto yang dilampirkan bersama pengumuman ini tersedia di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/6a2fb3b5-9219-4e72-82fd-8f093f22996e 


SUMBER : King Faisal Specialist Hospital & Research Centre

No comments:

Post a Comment

GRADIANT MELANCARKAN BAHAN KIMIA CURE UNTUK INDUSTRI PENTING DUNIA

Portfolio menyeluruh lebih 300 formulasi kimia proprietari dengan kepakaran di lapangan dan perkhidmatan bertaraf dunia yang meningkatkan ke...