Sunday, April 14, 2024

CURIUM RANCANG KEMBANGKAN KAPASITI LUTETIUM-177 DENGAN KETARA DAN JEJAK PET DENGAN PERSETUJUAN UNTUK MEMPEROLEH ECZACIBAşI-MONROL

 Cadangan pengambilalihan Eczacıbaşı-Monrol akan:

  • Membina perkongsian sedia ada dalam Lu-177 mewujudkan pengeluar isotop terkemuka
  • Tambah 12 tapak PET pada rangkaian sedia ada Curium di geografi yang belum terdapat lokasi Curium
  • Tambah keupayaan pembuatan SPECT dan infrastruktur logistik yang luas kepada Curium
  • Manfaatkan pesakit dengan keandalan yang diperkukuh untuk penyelesaian diagnostik dan terapeutik
PARIS, 12 April (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Curium, pemimpin dunia dalam perubatan nuklear, hari ini mengumumkan bahawa ia telah memeterai perjanjian dengan Eczacıbaşı Holding dan Bozlu Group untuk pengambilalihan Eczacıbaşı-Monrol Nuclear Product Co. (Monrol), pakar khusus dalam perubatan nuklear. Pengambilalihan itu dijangka menyatukan jejak geografi yang saling melengkapi, keupayaan lutetium-177 (Lu-177), dan infrastruktur perubatan nuklear PET & SPECT, serta memudahkan pembangunan saluran paip radionuklid dan radiofarmaseutikal canggih untuk tujuan diagnostik dan terapeutik.

Lebih penting lagi, pemerolehan itu akan menambah kapasiti pengeluaran yang ketara Lu-177 kepada Curium bagi memenuhi permintaan untuk Lu-177 yang semakin meningkat di seluruh dunia untuk manfaat lebih daripada 100,000 pesakit kritikal di seluruh dunia dalam tempoh lima tahun akan datang. Ia akan mengembangkan jejak PET Curium di 34 tapak di Eropah Barat dan Asia dengan penambahan 12 tapak milik dan rakan kongsi di rantau Eropah Timur dan MENA. Selain itu, infrastruktur pembuatan dan logistik Eczacıbaşı-Monrol di Istanbul, Turki, akan menambah skala yang ketara kepada keupayaan pengeluaran dan pengedaran bersepadu secara menegak Curium.

En. Chaitanya Tatineni, Ketua Pegawai Eksekutif Pasaran Antarabangsa Curium mengulas: “Kami amat berbesar hati kerana telah mencapai persetujuan untuk pengambilalihan Eczacıbaşı-Monrol – mengukuhkan lagi perkongsian mantap kami yang sedia ada dan komitmen kedua-dua syarikat untuk mengubah kehidupan pesakit di seluruh dunia. Rangkaian PET pelengkap Eczacıbaşı-Monrol, kapasiti Lu-177, infrastruktur pembuatan dan logistik yang luas dan lokasi sebagai hab pengedaran global menawarkan faedah yang ketara untuk pesakit yang memerlukan penyelesaian diagnostik dan terapeutik yang mengubah hidup sebaik sahaja transaksi selesai.”

En. Aydin Kucuk Pengurus Besar Eczacıbaşı-Monrol menambah: “Mengukuhkan lagi perkongsian dua tahun Lu-177 kami yang sedia ada, pengumuman hari ini adalah evolusi semula jadi kerjasama antara dua syarikat kami. Kami teruja dengan faedah penyepaduan dengan jejak global, portfolio produk dan inovasi Curium dalam teranostik untuk berjuta-juta pesakit yang kami berikan khidmat.”

En. Emin Fadıllıoğlu, Ketua Pegawai Eksekutif Eczacıbaşı Healthcare Group menambah: “Saya amat berbangga dengan pencapaian pasukan Eczacıbaşı-Monrol dalam membangunkan platform teknologi baharu, mengembangkan rangkaian PET, membangunkan keupayaan SPECT dan melayani pesakit. Perkongsian Curium dan Eczacıbaşı-Monrol akan mengukuhkan cita-cita masa depan mereka.”

Penyelesaian urus niaga ini bergantung pada memenuhi syarat penutupan biasa, termasuk kelulusan kawal selia. Eczacıbaşı Holding dan Curium komited sepenuhnya untuk menavigasi proses ini dengan cekap dan berharap untuk memuktamadkan urus niaga ini dalam masa terdekat. Pihak-pihak terlibat menjangkakan dapat menutup urus niaga ini sebaik sahaja kelulusan kawal selia biasa diperoleh.

Mengenai Curium
Curium ialah peneraju dunia dalam perubatan nuklear. Kami membangunkan, mengeluarkan dan mengedarkan produk radiofarmaseutikal bertaraf dunia untuk membantu pesakit di seluruh dunia. Warisan kami yang terbukti digabungkan dengan pendekatan perintis adalah ciri khas untuk menyampaikan inovasi, kecemerlangan dan perkhidmatan yang tiada tandingan.
Dengan kemudahan pembuatan di seluruh Eropah dan Amerika Syarikat, Curium menyampaikan penyelesaian SPECT, PET dan radiofarmaseutikal terapeutik untuk penyakit yang mengancam nyawa kepada lebih 14 juta pesakit setiap tahun. Nama ‘Curium’ memberikan penghormatan kepada legasi penyelidik bahan radioaktif perintis Marie dan Pierre Curie, iaitu kurium unsur radioaktif dinamakan sempena nama mereka dan menekankan tumpuan kami pada perubatan nuklear. Untuk mengetahui lebih lanjut, sila layari www.curiumpharma.com   

Untuk maklumat lanjut:
Ben Valdimarsson
Reputation Inc
Mob: +44 (0)788 9805930
E-mel: bavldimarsson@reputation-inc.com

Ross Bethell
Naib Presiden, Head of Global Communications
E-mel: communications@curiumpharma.com

Mengenai Eczacıbaşı-Monrol
Beribu pejabat di Istanbul, Monrol ialah sebuah syarikat perubatan nuklear yang menerajui inovasi untuk pembangunan dan pembuatan radioisotop dan radiofarmaseutikal gred GMP, Monrol mengedarkan portfolio produk radiofarmaseutikal bertaraf dunianya di pasaran global. Sebagai CMO dan juga CDMO, Monrol menyediakan sokongan pembangunan awal kepada pelanggan dan menawarkan perkhidmatan bersepadu sepenuhnya untuk syarikat maya yang lincah, bersih yang membawakan konsep produk baharu ke dalam ujian klinikal, menunjukkan bukti konsep dan dilaksanakan ke kajian pertama dalam manusia. Monrol komited untuk mengubah dan meningkatkan perjalanan pesakit dalam rawatan kanser melalui portfolio produk radiofarmaseutikal yang diedarkannya ke lebih 70 negara di seluruh dunia. Untuk mengetahui lebih lanjut, sila layari www.monrol.com.

SUMBER: Curium US LLC

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment

GRADIANT MELANCARKAN BAHAN KIMIA CURE UNTUK INDUSTRI PENTING DUNIA

Portfolio menyeluruh lebih 300 formulasi kimia proprietari dengan kepakaran di lapangan dan perkhidmatan bertaraf dunia yang meningkatkan ke...