Friday, December 1, 2023

WELLA COMPANY MENANDAKAN ULANG TAHUN DENGAN PERTUMBUHAN TIGA TAHUN BERTURUT-TURUT

 



--Wella Professionals dan O·P·I Mencapai Status #1 Secara Global dalam Warna Salun dan Kuku Salun--

--Syarikat Mengeluarkan Laporan Impak Alam Sekitar dan Sosial 2022--

NEW YORK & GENEVA, 30 Nov (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Wella Company, peneraju global yang inovatif dalam segmen rambut dan kuku bernilai $100 bilion dalam industri kecantikan, hari ini menandakan tahun ketiganya sebagai sebuah syarikat bebas, menunjukkan pertumbuhan seimbang secara meluas merentas jenama, kategori dan geografi. Wella Company mencapai pertumbuhan satu digit yang tinggi dalam mata wang tetap pada Tahun Fiskal 2023 (FY23), yang berakhir pada penghujung Jun, mengukuhkan kedudukannya sebagai salah satu syarikat yang paling pesat berkembang dalam sektor itu. Portfolio Wella Company bagi jenama rambut, kuku dan teknologi kecantikan profesional dan runcit yang ikonik termasuk Wella Professionals, O·P·I, ghd, Briogeo, Nioxin, Sebastian Professional, dan Clairol.

Sejak penubuhannya pada tahun 2020, Wella Company telah mencapai pertumbuhan tahun ke tahun dalam pasaran maju dan juga pasaran yang sedang pesat membangun. Meneruskan kejayaan jenama warna rambut profesional terkemukanya, Koleston Perfect (KP), yang menjual 1.5 tiub sesaat di seluruh dunia pada TF23, syarikat itu telah mewujudkan kelayakan warna profesionalnya sebagai Jenama Warna Salun No. 1 di Dunia, dan terus melabur di sebalik peningkatan terasnya melalui pengembangan ke dalam penjagaan rambut, serta merentasi portfolio teknologi kuku dan kecantikan. Syarikat itu juga telah meningkatkan jualan e-Dagangnya pada kadar lebih daripada 2 kali ganda pertumbuhan pasaran dengan mengukuhkan kerjasama dengan peruncit e-Dagang terkemuka, melabur dalam pembinaan jenama yang mengutamakan digital dan terus meningkatkan pengalaman pengguna pada platform e-Dagang miliknya iaitu WellaStore untuk memenuhi keperluan salun profesional.

"Melihat pada tahun 2023, kami mula menyedari faedah transformasi jenama yang berjaya merentas portfolio dan inovasi terobosan kami. Kami juga menyaksikan perniagaan kami semakin matang dan berkembang di seluruh saluran dan pasaran. Semua jenama dan geografi kami berkembang mendahului kategori, yang merupakan penunjuk bahawa kami mempunyai peningkatan ketara yang belum dibuka,” kata Annie Young-Scrivner, Ketua Pegawai Eksekutif Wella Company. Beliau menambah, "Dalam Tahun Fiskal 23, kami mencapai pertumbuhan hasil dan keuntungan serta bahagian pasaran yang diperluas, dan kami menjangkakan Tahun Fiskal 2024 akan meneruskan trajektori pertumbuhan itu."

Inovasi Terobosan dan Pengalaman Jenama Dimodenkan Raih Kemenangan Bahagian Teratas

Memandangkan Wella Professionals menjadi Jenama Warna Salun No. 1 di Duniai, O·P·I turut mendakwa kedudukannya sebagai Jenama Salun Kuku No. 1 Profesional di Seluruh Dunia. Selain itu, portfolio jenama Wella Company berada di kedudukan #1 dalam Penjagaan Rambut Profesional di Brazil, salah satu pasaran syarikat yang paling pesat berkembang. Inovasi syarikat menggembar-gemburkan teknologi yang dipatenkan dalam beberapa bidang, sambil terus meningkatkan penampilan dan pengalaman portfolio jenamanya.

• Untuk menangani kebimbangan utama pengguna tentang kerosakan rambut, Wella Company telah memperkenalkan inovasi produk penjagaan rambut revolusioner yang menggabungkan hasil kelajuan dengan juga prestasi. Barisan Ultimate Repair Wella Professionals dengan Miracle Hair Rescuenya merupakan rawatan pembaikan rambut yang dipatenkan dengan keupayaan untuk membalikkan kerosakan rambut dari dalam ke luar dalam masa 90 saat. Ultimate Repair ialah langkah Wella Professionals ke dalam segmen penjagaan rambut premium dan telah menjadi salah satu pelancaran syarikat yang paling berjaya dalam Penjagaan setakat ini. Selepas beberapa bulan sahaja di pasaran, Ultimate Repair dengan cepat mendapat bahagian dalam salun dan juga dalam runcit berprestij. Untuk melengkapkan perkhidmatan dalam-permintaan dalam salun, produk kaca profesional iaitu Shinefinity, dan kemasukan kategori baharu pada tahun lepas, terus memacu pertumbuhan yang meningkat. Jenama itu kini mempunyai lebih daripada 40 warna yang tersedia di lebih 30 pasaran di seluruh dunia hasil daripada popularitinya yang meluas.

• Wella Professionals telah menyegarkan pembungkusannya di seluruh barisan penjagaan rambutnya, termasuk syampu dan perapi, membantu dalam memacu pertumbuhan hasil dua angka di seluruh dunia.

• ghd, jenama teknologi kecantikan global yang terkemuka dan jenama penggayaan No. 1 di UK yang disyorkan oleh para profesional, mencipta kategori baharu dalam basah-hingga-kering dengan pengenalan ghd Duet StyleDuet Style ialah gaya 2-dalam-1 basah-hingga-kering yang pertama, yang mengering dan menggayakan secara serentak tanpa menyebabkan kerosakan haba dan menggunakan 45% kurang tenaga. Sejak dilancarkan pada bulan Februari, ghd Duet Style ialah produk #3 terlaris jenama itu, di belakang penggaya Platinum+ dan Gold.

• Sebagai tindak balas kepada trend yang semakin meningkat dalam penjagaan kulit kepala, Wella Company telah memperkenalkan dua produk yang berprestasi tinggi kepada segmen tersebut. Nioxin Ultimate Power Serum merupakan rawatan kulit kepala yang sangat berkesan yang direka bentuk untuk menguatkan rambut dari akar dan meningkatkan daya tahan rambut. Nioxin Ultimate Power Serum dilancarkan di peruncit dalam talian pada bulan Mei dan telah menyaksikan pertumbuhan dua angka di Amerika Utara. Ultimate Power Serum sedang menarik pengguna baharu, dengan 93% pembeli merupakan pengguna kali pertama jenama Nioxin. Penarafan produk mendorong keutamaan, dengan 91% pengulas di satu tapak mengatakan mereka akan mengesyorkan produk ini kepada rakan, manakala lebih separuh daripada pengulas di tapak lain memberikan penarafan 5 bintang.

• Briogeo, barisan penjagaan rambut inklusif yang memenangi anugerah, semua semula jadi, memasuki kategori penjagaan kulit kepala pada bulan Januari dengan pelancaran Destined for Density, sistem penjagaan kulit kepala + rambut holistik yang meningkatkan ketumpatan rambut untuk rambut yang lebih tebal, banyak dan kelihatan sihat. Sehingga kini, koleksi itu—yang merangkumi Serum Ketumpatan, Syampu, Perapi dan Suplemen—telah menjadi pelancaran tertinggi dan prestasi terbaik jenama itu. SKU wira, Density Serum, menjadi SKU #1 jenama di peruncit kecantikan berprestij terkemuka di Amerika Utara semasa pelancaran.

• Clairol juga telah merombak jenama pewarna rambut di rumah legenda yang dipamerkan dalam kempen It’s So Me , sebahagian daripada usaha berbilang tahun untuk memperkenalkan Clairol kepada generasi baharu pengguna pewarna rambut DIY. It’s So Me menyerlahkan portfolio produk lengkap Clairol, termasuk jenama warisan seperti warna rambut kekal Nice ’n Easy, serta inovasi baharu untuk tahun 2023: Natural Instincts Bold, Toner Blonde It Up Crystal Glow, dan Penyembur Root Touch Up 2-dalam-1. Inisiatif ini telah membantu perniagaan Rambut Runcit di AS mencapai tahap rekod saham sebanyak 13.5% dalam tempoh 6 bulan lalu yang berakhir pada September 2023ii dan lebih daripada 10 bulan pertumbuhan saham berturut-turut.iii

• O·P·I memperkenalkan beberapa inovasi yang menonjol pada tahun ini yang telah memacu bahagian pasaran rekod O·P·I +4 mata saham lwn YAiv dalam Runcit Premium A.S. dan +2 mata saham lwn YA dalam saluran Makanan, Ubat-ubatan, Massa A.S dalam kategori Warna dan Rawatan Kuku.v Di peringkat global, jenama itu juga mendapat bahagian di kedua-dua saluran Runcit dan Pro.vi O·P·I Repair Mode, rawatan pembinaan bon berpaten yang membaiki kerosakan kuku dari dalam dalam tempoh 6 hari, merupakan  titik masuk utama ke dalam segmen harga premium dan telah melebihi ramalan jualan tahun pertamanya. Satu lagi pelancaran penting di A.S. ialah O·P·I xPRESS/ON Press-On Nails, yang berjaya memasuki segmen pertumbuhan tertinggi dalam kuku, iaitu kuku tiruan. O·P·I x Barbie The Movie pada musim bunga ini ialah perkongsian kuku terbesar setakat ini pada tahun 2023 di FDM A.S.vii O·P·I Nature Strong , iaitu pengilat kuku semula jadi pertama jenama itu, terus mendapat bahagian dalam Makanan, Ubat-ubatan, Saluran massa A.S., mencakupi 35% daripada jumlah kategori Produk Semula Jadi,viii dan jualan CY 23 setakat ini dalam Runcit Premium A.S mendapat lebih daripada 2 kali ganda lebih tinggi daripada jenama kuku pasaran massa semula jadi terkemuka.ix

Laporan Impak Alam Sekitar dan Sosial Wella Company yang Julung Kali Dikeluarkan Hari Ini

Wella Company hari ini mengeluarkan Laporan Impak Alam Sekitar dan Sosial 2022, analisis terukur pertama usaha syarikat untuk memberi impak positif kepada Orang Ramai, Planet dan melalui Produknya. Sorotan utama merangkumi:

• Orang Ramai: Pada tahun 2023, Wella Company telah berjaya menggunakan We Own Our Way (WOW), program pemilikan pekerja berasas luas yang memastikan setiap pekerja Wella Company mempunyai kepentingan kewangan tertumpu pada masa depan syarikat. Kini, apabila Wella Company berjaya, pekerja Wella Company di semua peringkat mempunyai peluang untuk mendapat manfaat daripada penciptaan kekayaan.x Syarikat itu telah mengorak langkah ke atas DEIB, meningkatkan nisbah wanita dalam populasi pekerja globalnya kepada 59% dan Lembaga Pengarahnya kepada 58%. Syarikat itu juga telah mencapai komitmennya untuk 100% kesamaan gaji jantina di semua peringkat setahun lebih awal daripada matlamat.
• Planet: Wella Company komited untuk mengurangkan jejak karbon serta penggunaan air dan sisa, mengurangkan pelepasan karbon Skop 1-2 sebanyak 10% menjelang tahun 2022 dan mencapai Sifar Sisa ke Tapak Pelupusan di 2 daripada 3 kilangnya dan kesemua 8 pusat pengedaran dikawal secara langsung. Syarikat itu juga mengurangkan penggunaan air bagi setiap unit pengeluaran sebanyak 5.5% dan penjanaan sisa sebanyak 13.7% di tiga kilangnya.
• Produk: 


Keuntungan yang dicapai termasuk 80% daripada ramuan produk mengikut volum boleh terbiodegradasi dan 77% daripada jumlah pembungkusan boleh dikitar semula, boleh diguna semula atau boleh diisi semula. Syarikat itu juga meneruskan peralihan kepada pembungkusan yang diperbuat daripada bahan kitar semula di seluruh portfolio, termasuk tiub aluminium, kotak kertas dan penutup.

“Bagi sebuah syarikat yang begitu muda sepanjang tempoh perkhidmatan kami, kami percaya kami sedang membina momentum yang tepat untuk memajukan perjalanan alam sekitar dan sosial yang memberi impak dan melaksanakan cita-cita kami yang dinyatakan dengan integriti dan tujuan,” kata Hilary Crnkovich, Ketua Pegawai Komunikasi dan Kemampanan Wella Company.

Perihal Wella Company

Kami ialah Wella Company, peneraju global yang inovatif dalam industri kecantikan, menggabungkan 140+ tahun sejarah ikonik dan kepakaran industri dengan statusnya yang baru muncul sebagai sebuah syarikat peneraju industri yang berkembang pesat. Sejak tahun 2020, Wella Company telah mempromosikan transformasi perniagaan dan jenama kami dengan giat untuk menjadi salah satu syarikat yang paling pesat berkembang dalam sektor kecantikan. Portfolio kami bagi jenama rambut, kuku dan teknologi kecantikan profesional dan runcit terkemuka termasuk Wella Professionals, O·P·I, ghd, Briogeo, Nioxin, Sebastian Professional, dan Clairol. Wella Professionals merupakan Jenama Warna Salun No. 1 di Duniaxi dan OPI merupakan Jenama Salun Kuku Profesional #1 di Seluruh Dunia. Dengan cita-cita untuk menjadi syarikat kecantikan terbaik dalam industri, kami memberi inspirasi kepada pengguna dan profesional kecantikan untuk melihat, merasai dan menjadi diri mereka yang tulen melalui jenama kami. Kami mengendalikan proses penciptaan produk melalui gabungan sains, teknologi dan seni yang ketat untuk membangunkan produk dipacu prestasi, yang sering menampilkan teknologi berpaten yang merupakan satu tanda khas Wella yang legenda.

Berpandukan nilai syarikat kami dan diterajui oleh tujuan untuk memberikan impak positif kepada orang ramai dan terhadap planet kita serta masyarakat melalui produk kami, kami menyampaikan pertumbuhan yang mampan untuk semua pihak berkepentingan. Kami dengan bangganya menyokong industri salun serta artis dan jurugaya yang kami berkhidmat di 127 negara tempat kami beroperasi. Setiap hari, kami memberi impak kepada komuniti pelbagai yang terdiri daripada lebih 91 juta peminat kecantikan dan profesional industri, pengaruh sosial, duta, pengikut, pekerja, pelanggan dan pembekal di seluruh dunia. Inilah Keluarga Wella kami. Kepercayaan kami dalam "menjadi lebih baik dengan melakukan yang lebih baik" membimbing perniagaan kami dan kemajuan alam sekitar dan sosial kami. Meneruskan perjalanan kami untuk menambah baik produk kami secara mampan, mengurangkan impak kami terhadap alam sekitar dan mewujudkan suatu budaya iaitu semua pekerja memimpin sebagai pemilik yang melabur dalam kejayaan bersama kami, kami memastikan Wella Company akan berkembang maju untuk generasi akan datang. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang Wella Company, lawati www.wellacompany.com dan ikuti kami di LinkedIn dan Instagram.

i Berdasarkan jualan USD Jenama Induk Wella pada Kajian Penjagaan Rambut Salun 2022 untuk kategori produk pewarna rambut yang diterbitkan oleh Kline
ii Sumber: Nielsen, 6 bulan terakhir yang berakhir pada Sept. 2023
iii Sumber: Pangkalan data Nielsen, sejak awal tahun sehingga kini, berakhir pada 28/10/23
iv Sumber: NPD AS Jan-Sept 2023
v Sumber: Penemuan Nielsen 52 berakhir pada 04/11/23
vi Sumber: Euromonitor dan Kline 2022 CY
vii Sumber: Penemuan Nielsen Jan hingga 31 Okt, 2023
viii Sumber: Penemuan Nielsen 52 berakhir pada 04/11/23
ix Sumber: NPD AS Jan-Sept 2023
x Program We Own Our Way (WOW) ialah program faedah kewangan yang perlu dibayar berikutan kejayaan peralihan pemilikan penuh daripada pemegang saham majoriti Wella Company, KKR, Inc. Semua pekerja yang layak didaftarkan semasa diambil bekerja dan tiada sumbangan kewangan peribadi diperlukan.
xi Berdasarkan jualan USD Jenama Induk Wella pada Kajian Penjagaan Rambut Salun 2022 untuk kategori produk pewarna rambut yang diterbitkan oleh Kline

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada: https://www.businesswire.com/news/home/53863898/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.
 
Maklumat Hubungan

Maklumat Hubungan Media:
Hilary Crnkovich
646-217-1700
Hilary.crnkovich@wella.com

Alix Dunn
203-722-9591
Alix.dunn@wella.com
 
Sumber: Wella Company

--BERNAMA


No comments:

Post a Comment

DARI BAHAN API FOSIL KE MASA DEPAN HIJAU: OXFORD DAN EBC FINANCIAL GROUP BINCANG APA YANG MENGHALANG KITA

EBC Financial Group dan Jabatan Ekonomi Oxford University merungkai halangan kepada kemajuan iklim, meneroka cukai karbon, pembaharuan subsi...