Monday, July 26, 2021

STEP & REPEAT - PERTANDINGAN REALITI FESYEN TIKTOK OLEH GLAMHIVE DAN MARY KAY GLOBAL DESIGN STUDIO - SEDANG MENARIK PERHATIAN DI LANDASAN MAYA

 


SEATTLE & LOS ANGELES, 23 Julai (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Lampu. Kamera. Fesyen. Step & Repeat, satu pertandingan realiti fesyen yang pertama seumpamanya yang diadakan di TikTok, sedang menarik perhatian di landasan maya di seluruh dunia. Dicipta oleh Glamhive dan pemikir fesyen ke hadapan di Mary Kay Global Design Studio, pertandingan itu mengangkat profesional dalam busana, persolekan, dan penggaya rambut di setiap peringkat kerjaya di dalam satu pertandingan gaya dan program bimbingan yang mesra, menyokong, dan memberi inspirasi selama lima minggu pada platform media sosial TikTok yang semakin meningkat. 
 
Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20210722005314/en/ 

Sejak ia dilancarkan pada 22 Jun, Step & Repeat telah mencapai peranti bagi berjuta-juta pengguna TikTok di seluruh dunia, yang menghasilkan di dalam penyertaan di lebih 30 buah negara. Setiap minggu, hos Step & Repeat Johnny Wujek (pelanggan selebriti termasuk Katy Perry dan Mariah Carey) mengumumkan satu cabaran berdasarkan tema, yang memberi isyarat kepada penggaya amatur dan berpengalaman, di seluruh dunia bahawa masanya sudah tiba untuk menjadi kreatif — dan berfikir dalam cara yang kreatif.

“Saya suka bahawa kita dapat mempamerkan satu platform dan pergerakan global yang kreatif,” kata Wujek.

“Ia adalah sangat menyeronokkan untuk melihat orang mentafsirkan setiap tema dan cabaran dalam cara mereka yang tersendiri. Fesyen adalah mengenai menyatukan semua orang untuk meraikan segala-gala yang membentuk glamour: daripada pakaian sehingga kepada solekan dan rambut.”

Setiap pusingan, hakim selebriti Nicole Chavez (pelanggan selebriti termasuk Scarlett Johansson dan Kristen Bell), Claire Sulmers (pengasas bagi Fashion Bomb Daily), dan Andrew Fitzsimmons (pelanggan selebriti termasuk keluarga Kardashian) berduet dengan beberapa daripada penyertaan dan akhirnya menentukan pemenang. Masing-masing menerima hadiah wang tunai dan satu sesi bimbingan selama satu jam dengan seorang daripada sembilan belas pemimpin industri.

“Ini merupakan satu cara baharu yang menyeronokkan untuk berhubungan dan berkomunikasi dengan kreativiti yang telah bertapak dan bakat terbaik yang muncul,” kata Chavez. “Saya suka berkongsi pengalaman saya dan menggalakkan generasi seterusnya untuk mencapai sehingga ke puncak.”

Semasa sesi bimbingan, pemenang mendapat bimbingan khusus 1:1 dalam mewujudkan satu perniagaan mengenai solekan, rambut, atau gaya — atau mungkin ketiga-tiganya sekali.

“Saya suka membimbing satu daripada pemenang yang luar biasa itu daripada cabaran TikTok Step & Repeat,” kata Brian Underwood, Pengarah Kecantikan & Kesejahteraan bagi Oprah Daily. “Mendengar mengenai perjalanan kreatif beliau, mengenai cabaran yang beliau hadapi sejak setahun yang lalu, dan rancangan beliau yang mencetuskan inspirasi untuk masa depan adalah satu pengalaman yang memberikan tenaga. Dan saya sangat kagum dengan kandungan yang beliau hasilkan. Ini adalah minda kreatif untuk hari esok.”

Peserta bukan hanya sekadar penonton — mereka membina perniagaan peribadi mereka dan belajar melalui pakar-pakar Step & Repeat. Stephanie Sprangers, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif bagi Glamhive, berkata ia adalah melalui mereka bentuk.

“Visi kami bagi pertandingan ini adalah untuk memanfaatkan kuasa bagi kandungan hiburan dan menggabungkannya dengan bakat-bakar besar dan kandungan yang dihasilkan oleh pengguna,” kata Spranger. “Ia adalah mengenai keterangkuman dan peluang. Pemenang mempunyai peluang pada satu perbualan yang benar-benar boleh mengubah kehidupan. Inilah apa yang mengujakan semua orang.”

Kreativiti itu berterusan pada minggu akhir bagi pertandingan itu ketika mahkota bagi kreativiti akan berakhir dengan cabaran yang paling menarik: tema Met Gala yang ditolak.

“Adalah sungguh luar biasa untuk melihat tahap bakat pada sepanjang proses ini,” kata Fitzsimmons. “Media sosial adalah penyama yang hebat oleh kerana ia membolehkan sesiapa sahaja yang mempunyai bakat dan impian untuk berkongsi hasil karya mereka pada satu skala global. Adalah sangat merangsangkan untuk melihat pengaruh global terpantul pada sepanjang pertandingan ini.”

Step & Repeat sudah mula mendapat perhatian pengguna TikTok, melebihi 1.5 juta tontonan dan telah dipaparkan di UK Daily Mail, The Daily Front Row, dan Vogue Business.

“Menjadi sebahagian daripada pertandingan ini adalah sangat mengujakan, dan menawarkan satu pandangan yang berinovatif mengenai penggaya, artis solekan, dan penggaya rambut besar yang seterusnya,” kata Sulmers. “Saya seronok melihat kepelbagaian dalam peserta, dan kemahiran mereka yang tidak dapat ditandingi.”

Untuk maklumat lanjut, sila layari https://www.glamhive.com/tiktok

No comments:

Post a Comment

ASIA PASIFIK PERLU MENGEMBANGKAN TEKNOLOGI RENDAH KARBON DENGAN PANTAS BAGI MENGURANGKAN PELEPASAN KARBON: BLACK & VEATCH

  Di Future Energy Asia, peneraju kejuruteraan, pembinaan dan perundingan global akan mencadangkan kepelbagaian amalan terbaik antarabangsa ...