Saturday, January 20, 2024

NIELSENIQ DAN TRANSUNION BEKERJASAMA UNTUK MENDAYAKAN PENGIKLANAN YANG DISASARKAN DENGAN DATA PEMBELIAN RUNCIT PIHAK PERTAMA

CHICAGO, 19 Jan (Bernama-BUSINESS WIRE) -- NielsenIQ, peneraju pengukuran dan analisis data global, mengumumkan perjanjian dengan TransUnion (NYSE: TRU) perniagaan penyelesaian pemasaran, TruAudience®, bagi menghubungkan data pengguna NielsenIQ dengan ruang identiti rakan kongsi untuk pemodelan khalayak. Usaha kerjasama ini memanfaatkan data pihak pertama NielsenIQ yang berkaitan dengan pembelian barangan pengguna (FMCG) yang bergerak pantas dan Resolusi Identiti TransUnion untuk ketersambungan data bagi membantu syarikat Media dan AdTech dalam mewujudkan kempen yang memberi kesan dengan segmen khalayak yang diperoleh daripada pembelian pengguna.

Perikatan tersebut mengatasi halangan sejarah untuk memanfaatkan data perilaku pembelian pengguna luar talian bagi FMCG. Klien boleh menggunakan data NielsenIQ sebagai "Khalayak Benih" untuk mencipta segmen serupa yang tepat berdasarkan demografi dan perilaku pembelian FMCG. Sorotan utama kerjasama ini merangkumi:

· Penyasaran Tepat setanding dengan Rangkaian Media Runcit: Memanfaatkan data pembelian membolehkan syarikat Media dan AdTech merangka penyelesaian untuk laman web terbuka
·  Tahan lama melalui Pemansuhan Data: Data urus niaga kekal tidak terjejas oleh proses pemansuhan data dan apabila digandingkan dengan identiti luar talian yang teguh yang dihantar oleh graf identiti TransUnion menawarkan cara untuk penyasaran apabila kuki dan ID iklan mudah alih lenyap
·  Skala Global dan Kebolehcapaian: NielsenIQ ialah satu-satunya entiti global yang menyediakan data pada skala ini. Melalui Full View™, syarikat Media dan AdTech memperoleh akses yang lancar kepada data pihak pertama yang tidak ternilai, mengubah keupayaan penyasaran khalayak mereka. 

"NielsenIQ mempunyai keupayaan untuk memperkasakan syarikat media dan adtech untuk memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada jenama FMCG dengan menyediakan cerapan data yang paling komprehensif dan boleh dilaksanakan," ujar Brett Jones, SVP, Ketua Perkongsian Global dan New Verticals, NielsenIQ. "Melalui kerjasama dengan TransUnion untuk menghubungkan data kami dengan platform media, kami mendahului dalam mentakrifkan semula masa depan penyasaran khalayak, menyampaikan penyelesaian yang memfokuskan privasi dan membuka jalan untuk kempen yang lebih berkesan dan berjaya." 

No comments:

Post a Comment

DARI BAHAN API FOSIL KE MASA DEPAN HIJAU: OXFORD DAN EBC FINANCIAL GROUP BINCANG APA YANG MENGHALANG KITA

EBC Financial Group dan Jabatan Ekonomi Oxford University merungkai halangan kepada kemajuan iklim, meneroka cukai karbon, pembaharuan subsi...