Friday, January 12, 2024

MB STELLAR - GELANG PEMBAYARAN YANG PERTAMA MEMBAWAKAN PEMBAYARAN 5.0 KEPADA GEN Z VIETNAM

BANDAR HO CHI MINH, Vietnam, 11 Jan (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Stellar, gelang pembayaran yang pertama mengagumkan orang muda di Vietnam disebabkan oleh pengalaman penggunaannya yang fleksibel, yang telah dibuktikan di DigiLounge#4 "Memperkenalkan Stellar - perintis dalam gaya pembayaran baharu GenZ" yang dianjurkan oleh OMverse.

Dilancarkan pada pertengahan November 2023, gelang pembayaran Stellar terhasil daripada kombinasi strategik antara Military Commercial Joint Stock Bank (MBBank) dengan Omega Media (ahli OMverse). MBBank dinobatkan sebagai antara 5 bank komersial Vietnam terhebat yang berprestij pada tahun 2023, manakala Omega Media merupakan perintis dalam pemasaran prestasi.

Mengintegrasikan dua cip debit dan kredit dalam satu peranti, gelang ini memberi pelanggan kemudahan untuk membuat pembayaran satu sentuhan tanpa memerlukan sambungan rangkaian atau pengecasan bateri. Dengan 18 pilihan reka bentuk, warna dan hiasan personaliti yang direka bentuk khas, gelang pembayaran bergaya ini juga kalis air dan tahan debu, sesuai untuk segala jenis cuaca dan aktiviti luar Gen Z. Harga mampu milik pada hanya kira-kira 16 USD ini menarik ramai orang muda antara umur 25 hingga 40, iaitu golongan yang menggemari teknologi, fesyen dan sentiasa bersedia untuk mencuba barang baharu.

Pelancaran gelang pembayaran Stellar ini menandakan satu kejayaan dalam pemasaran produk dan prestasi jenama dalam industri perbankan dan kewangan dan mengagumkan pakar pemasaran terkemuka di Vietnam. Ini juga merupakan topik DigiLounge#4 "Memperkenalkan Stellar - perintis dalam gaya pembayaran baharu GenZ" yang dianjurkan oleh OMverse. Ramai pakar menghadiri acara ini, seperti En. Mai Huy Phuong - Timbalan Pengarah Bahagian Perbankan Digital, MBBank; Cik Van Trinh - Ketua Pegawai Eksekutif Fantastic Eggs; En. An Dang - Ketua Pegawai Eksekutif Omega Media - Cawangan Bandar Ho Chi Minh dan En. Dzung Le - Ketua Pegawai Eksekutif Omeez.

Melalui dua sesi perkongsian tentang "Penggunaan Prestasi Jenama dalam Industri Perbankan melalui Inovasi Produk" dan "Daripada Pemasaran Produk kepada Prestasi Jenama", pakar-pakar ini membincangkan kempen memberangsangkan yang tertumpu pada Gen Z - gelang pembayaran di Vietnam. Pada masa yang sama, para pakar telah mengkaji dengan mendalam trend, peluang dan cabaran pengguna dalam pasaran Vietnam pada tahun 2024. 

No comments:

Post a Comment

ASIA PASIFIK PERLU MENGEMBANGKAN TEKNOLOGI RENDAH KARBON DENGAN PANTAS BAGI MENGURANGKAN PELEPASAN KARBON: BLACK & VEATCH

  Di Future Energy Asia, peneraju kejuruteraan, pembinaan dan perundingan global akan mencadangkan kepelbagaian amalan terbaik antarabangsa ...